За облекчаване на таксите за ползване на кемпери у нас призовават от бранша на вносителите на туристическите возила. От началото на годината интересът на българина към нови машини е висок. 

Според плановете на Европейската комисия тегловият клас на шофьорската книжка, категория "Б", може да бъде увеличен от 3,5 на тона на 4,25 тона в цяла Европа, но само след края на пробния период и само за автомобили с алтернативно задвижване. Този регламет би бил особено интересен за всички къмпингуващи, тъй като превозните средства за отдих вече често надвишават максималното тегло от 3,5 тона. 

Антон Димчев - един от големите вносители на нови кемпери у нас, обяснява защо е така:

"Тази възможност за 3500 килограма, категория "Б", е била когато самите автомобили са били по-слабо технологични. Сега са много по-развити - спирачни системи, асистиращи системи, които имат, и мисля, че е добре да има възможност с любителска книжка да се карат малко по-тежки превозни средства. Това важи както за кемперите, така и за други специализирани автомобили.

Има и такива електрически автомобили, които пък са по-тежки от 3 тона и половина. При всички положения ще има голямо облекчение, защото няма да се налага на любителите-шофьори да карат допълнителни курсове за някои от категориите "С" или "С 1"", казва Димчев пред БНР.

Според плановете на Европейския съюз само кемпери с алтернативни задвижвания ще се възползват от коригирането на тегловия клас. В България би било добре да има облекчение за този тип превозни средства за ползването на винетен стикер, независимо, че някои от тях вече са над 3,5 тона: 

"Давам пример със Словения, където в случая до 3 тона и половина има два типа винетни стикери: едните са за леки автомобили и кемпери, а другите винетни стикери са за примерно, за един пътнически бус, един ван".

Едно от притесненията при покупката на кемпер е дали ще е възможно да се управлява с любителска книжка.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук