• Преобразяването на отделението е възможно благодарение на дарението на А1 и клиентите ѝ.
  • Проектът цели да бъде създадена среда, която отговаря на най-модерните стандарти за грижа на детето, което е поставено в центъра на лечебния процес.
  • Подкрепата на социално значими каузи е част от дългосрочната ESG стратегия на А1.

Официално стартира обновяването на детското отделение в МБАЛ Ботевград по проект „Светулка“ на фондация „За доброто“ с подкрепата на А1. Сумата за преобразяването на педиатрията в размер на 150 000 лева е дарена от телекома в рамките на дигиталната кампания с кауза „Свързва ни доброто: Дари за децата, а А1 ще удвои сумата.

В събитието, отбелязващо началото на обновяването на педиатрията в МБАЛ Ботевград по проект „Светулка“, се включиха заместник-кметът на община Ботевград – Борис Борисов, началникът на педиатричното отделение – д-р Стойна Петрова и представители на фондация „За доброто“. Деница Коларска-Иванова от А1 представи кампанията „Свързва ни доброто: Дари за децата, а А1 ще удвои сумата“, след което гостите разгледаха отделението в настоящия му вид, като им беше представен и цялостния проект за обновяване.

Чрез реновацията на отделението ще бъде постигната по-добра функционалност на помещенията, която да отговаря на най-новите стандарти за лечение, а по-приветливата среда ще подпомогне оздравяването на малките пациенти. Проектът включва обновяване на седем болнични стаи, интензивен сектор, манипулационни, чакалня, приемен кабинет и служебни помещения, както и създаване на детски кът. По план обновеното детско отделение ще отвори врати от месец октомври.

Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ в А1 България, коментира старта на обновяването на педиатричното отделение в Ботевград: „Изключително се радваме, че А1 е част от проекта за обновяване на детското болнично отделение в МБАЛ Ботевград. Ние вярваме, че всяко дете заслужава най-добрите условия за възстановяване и грижа. Затова съм много щастлива, че заедно с клиентите и колегите ни, които припознаха каузата, помагаме за здравето на децата.“

Димитрина Спирова, съосновател на „За доброто“, допълни от името на фондацията: „Благодарни сме за подкрепата, която получаваме от бизнеса в лицето на водеща компания като А1, защото така можем да променяме средата за лечение на децата, създавайки уютна, модерна и достъпна обстановка. Отделението в Ботевград е първото, което започваме след основен ремонт от общината - огромни благодарности и на цялото ръководство на болницата и местната власт, които одобриха нашия проект и го изпълниха така, както трябва да изглежда едно детско отделение - като болница, която не прилича на болница! Вярваме, че именно така трябва да се работи – с общи усилия между община, бизнес и НПО в името на децата!“

Заместник-кметът на община Ботевград – Борис Борисов, сподели: „Изказвам специални благодарности от името на Oбщина Ботевград към А1 за основната финансова подкрепа за реализирането на проекта за детско отделение в МБАЛ Ботевград, с което компанията още един път показва, че е надежден и доверен партньор. Надявам се това ползотворно сътрудничество да продължи още по-успешно пред следващите години, а през октомври месец официално да открием отделението.“

В рамките на кампанията „Свързва ни доброто“, която се проведе от 15 ноември до 31 декември 2023 година в Моят А1, частните клиенти на А1 имаха възможност да дарят сума по избор към своята месечна фактура за телекомуникационни услуги, а компанията удвои събраното от ползвателите. Така беше генерирана сумата от 150 000 лева, а изборът на детското отделение в ботевградската болница беше направен от фондация „За доброто“ на база на определени критерии. Инвестицията в детското здравеопазване е част от цялостната ESG стратегия на А1 и цели да подпомага социално значими каузи, а педиатрията в МБАЛ Ботевград е второто отделение след МБАЛ Карнобат, което компанията подпомага.

А1, част от A1 Group, е водещ доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България. Компанията предоставя мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет, интерактивна, цифрова, сателитна и мобилна телевизия, четири собствени спортни канала с марката MAX Sport, платежни услуги, ICT, cloud и IoT бизнес решения. През 2023 г. A1 България отчита приходи от 749,7 млн. евро, а сравнимата EBITDA e 303,7 млн. евро.

 

A1 Group е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 29 млн. клиенти. A1 Group оперира в седем държави: Австрия, България, Беларус, Хърватия, Словения, Северна Македония и Сърбия, а приходите на Групата за 2023 година възлизат на 5,3 милиарда евро.

Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни, онлайн разплащанията и дигиталните бизнес решения. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil – един от най-големите телекомуникационни доставчици в света.