Застрахователят на фалиралия туроператор "Алфатур" излезе с официална информация по повод банкрута на фирмата. Според него клиентите ще получат парите си. Ето какво съобщават от фирмата.
Във връзка с информация от 12.12.2016 г. публикувана на интернет страницата на туристическа агенция „Алфатур“ АД относно подадена молба в съда за откриване на производство по несъстоятелност и уведомление на туроператора, че не може да гарантира предстоящите пътувания на своите клиенти, „ЗД Евроинс“ АД Ви уведомява за следното:

„Алфатур“ АД има сключена застраховка „Отговорност на туроператора“ с „ЗД Евроинс“ АД, която покрива отговорността на туроператора за причинени през застрахователния период имуществени вреди на потребителите, включително при неплатежоспособност и несъстоятелност на туроператора. Застраховката гарантира всички депозити и предплатени суми на клиентите на туроператора, за които не са предоставени туристически услуги, в резултат на което всички засегнати клиенти на „Алфатур“ АД ще получат от „ЗД Евроинс“ АД полагащото им се обезщетение.
Обхватът на застраховката включва:

възстановяване на платените от клиентите на „Алфатур“ АД суми по договори за организирано групово или индивидуално туристическо пътуване преди започване на пътуването;

заплащане на разликата между платената от клиентите на туроператора сума по договора и сумата на действително предоставените услуги, в случаите, когато по време на пътуването са предоставени само част от уговорените услуги;

разходите, свързани с връщането на клиентите на туроператора до началния пункт на пътуването.
„ЗД Евроинс“ АД уверява всички потърпевши клиенти на „Алфатур“ АД, че ще разгледа всички постъпили претенции и ще изплати полагащото им се застрахователно обезщетение. Необходимите документите, които клиентите на „Алфатур“ АД следва да попълнят и представят в офис на Дружеството са:
Уведомление за щета по образец на „ЗД Евроинс“ АД

Заверени за вярност с оригинала копия на следните документи: договор с туроператора „Алфатур“ АД, както и разходни документи: фактури, касови бонове, квитанции, извлечения от банкови сметки и други. В случай на необходимост „ЗД Евроинс“ АД си запазва правото да поиска от  клиентите на туроператора допълнителни документи.

Претенции  за обезщетение придружени с необходимите документи могат да се подават във всеки офис на „ЗД Евроинс“ АД или по електронен път на имейл: [email protected].

Подробна информация и указания за начина на подаване на претенция за обещетение можете да получите  на национален телефонен номер 0700 17 241. Линията е отворена от понеделник до петък в рамките на работния ден. 
В заключение информираме всички заинтересувани лица, че застрахователната сума по договора между „ЗД Евроинс“ АД и „Алфатур“ АД е презастрахована при водещ презастраховател с висок рейтинг.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!