Ангелкова: Здравко Димитров е изключително ангажиран с туризма, подкрепям го
Министърът отбеляза, че Пловдив заема важно място в националния туристически регистър
"За мен всеки турист е важен", заяви кандидатът на ГЕРБ за кмет на Пловдив Здравко Димитров на среща с хотелиери и туроператори. Министър Николина Ангелкова го похвали, че е изключително ангажиран с отрасъла.
"Като губернатор предложи и се прие областната стратегия за туризма. Затова и аз го подкрепям като кандидат за кмет", подчерта тя.
Министърът отбеляза, че Пловдив заема важно място в националния туристически регистър със своите културно-исторически обекти. По думите й от януари до края на август страната ни е посетена от 6,9 млн. чужди туристи.
На фона на тези данни Пловдив като европейска столица на културата има над 372 000 посещения в местата за настаняване.
Голяма част от гостите обаче си запазвали нощувки в частни апартаменти и квартири, което прави цифрата доста по-голяма. От 2014 г. до сега Пловдивска област бележи устойчив ръст на нощувките.
По думите й Пловдив заема централно място във всички дестинации, разработени от министерството. Тя обясни, че усилията й са да превърне балнео и СПА туризма в целогодишна дестинация. Успяла да убеди немското правителство и техните здравни каси, че страната ни предлага висококачествен продукт в този сегмент.
Правителството отпуснало 15 млн. лева за реклама на България в чужбина . Според Ангелкова до момента са се регистрирали 12 600 от общо 19 000 места за настаняване.
"Очаквам и останалите да го направят, след като пристъпваме към санкции", подчерта тя. Министърката предложи на Пловдив да домакинства догодина престижно събитие със световни топ шефове в областта на кулинарията.
Димитров й благодари за подкрепата и обясни, че винаги се е стремял да помага на туристическия бизнес. Той подчерта, че като европейска столица на културата Пловдив е станал по-разпознаваем.
"Време е този бранд да заработи и да използваме инерцията", каза той. По думите му сега е време за надграждане. "Забележителностите ги имаме - Стария град, хълмовете, Римския стадион, двете базилики.
Някои събития като OPERA OPEN, "Сцена на кръстопът", Нощта на музеите имат своята вярна публика. Наложиха се и новите фестивали като Hills of Rock, Капана фест и Пловдив мези. За да дойдат повече гости обаче трябва повече реклама, добри транспортни връзки, забавления и обслужване на ниво", препоръча Димитров.
Според него общината е длъжник на бранша, който напоследък я изпреварва в инициативността. Димитров поиска да чуе хотелиери, туроператори, ресторантьори и организатори на фестивали какво още трябва да се направи и какви пречки срещат от местната власт, за да бъдат отстранени. "Давайте своите идеи, за да изработим стратегия за развитието на туризма за следващите 10 години", призова той.
И предложи на Ангелкова Пловдив да стане домакин на годишна конференция на туристическия бранш с участие на туроператори, която допълнително да популяризира района.
Последвайте ни