След първата деката на прехода стана популярна рецептата как цялата нация да достигне желаното благоденствие - депутатите в парламента стават 1000, мандатът - по 6 месеца и така за няколко десетилетия всички българи ще се извъртят през Народното събрание и ще си оправят дереджето. Най-видният белег за повишаването на стандарта у нас е колата. За депутатските автомобили се разказват легенди, като най-разпространено е разбирането - "с москвич влезе, с мерцедес излезе".
Решихме да проверим с какви возила ще ходят до София пловдивските избраници в 44-тото Народно събрание.  

Спас Гърневски кара 10-годишен Lexus 
Бившият кмет Спас Гърневски потегля към новото поприще с джип Lexus. Бижуто на американските заводи на "Тойота" бе едно от най-впечатляващите на паркинга на общинския съвет. Такъв хубав автомобил  през живота си не съм имал, твърди депутатът от ГЕРБ. 



Автомобилът е хибрид и пести бензин на всяко кръстовище. Купил съм го на старо, беше на 6 години, а сега е на 10, разказва бившият градоначалник. Гърневски има шофьорска книжка вече 44 години и е изряден на пътя. 

Съпругата на народния представител - Донка, напоследък предпочита да се вози. Преди карала стария семеен "Форд Фокус", но след продажбата на седана не успяла да свикне с мощния Lexus. Гърневски никак не се плаши, че ще трябва да шофира в бързия и натоварен столичен трафик. Чуди се обаче дали ще си намира място за паркиране. 
Познавам отлично софийските улици и булеварди, защото много пъти ми се е случвало да ходя там по работа, а освен това там живеят синът ми и внуците, при които често гостуваме, разказва депутатът.     

В парламента ще пътува с Lexus. По-бързо и по-удобно е от масовия транспорт, казва Спас Гърневски.  

Атанас Ташков със златен талон 
Атанас Ташков, който ще е депутат трети мандат от листата на ГЕРБ, отново ще подкара по пътя от Ягодово към жълтите павета сребристото си "Ауди Q7". Бившият шеф на Пътното е избрал същата кола като на кмета Иван Тотев, който му е и партиен шеф в Пловдив. 

Автомобилът е на 10 години, купих го преди 3-4 и с него пътувах  до София и обратно, докато бях в парламента, разказва Ташков. Твърди, че докато е бил депутат, е ползвал само 3 пъти служебна кола от парламента. Това става със заявка, но ми се е налагало само в случаите, когато трябваше да отида по работа до някое ведомство, но няма къде да паркирам личния автомобил, обяснява депутатът. 

За себе си казва, че не е любител на високите скорости, кара нормално, спазва правилата , задължително си слага колан и от няколко години има златен талон. Книжка си е взел веднага след като е навършил 18 години. А докато е учил висше в София,  изкарал и категория С. Шофира вече 23 години. Съпругата на Ташков - Радослава, която в Общинския съвет е зам.-председател и шеф на групата на ГЕРБ, пътува от Ягодово до Пловдив с "Форд Фиеста". 

Менда Стоянова има книжка, но не шофира извън града 
Менда Стоянова, за която 44-тото Народно събрание е четвърто поред, има книжка още от гимназията, но  шофира само в границите на Пловдив. Избягва категорично да пътува със семейния  Lexus до София. Семейството й купило луксозния автомобил преди три години на лизинг. Кара го предимно съпругът на бившата, а вероятно и бъдещата шефка на парламентарната комисия по финанси и бюджет. 
Както и всички останали председатели на парламентарните комисии,  Менда Стоянова има право на служебен автомобил и шофьор. Возела се е няколко пъти в новия "Фолксваген Пасат". В Пловдив често се е връщала с колеги. И сега може би ще пътува със съпартиеца Атанас Ташков или със Спас  Гърневски. 

В София често ползва такси. Няма случай, в който таксиметровите шофьори да не познават острието на парламента, тъй като често говори от трибуната на Народното събрание. Докато я возят, задават въпроси, критикуват, дават предложения. Менда Стоянова  твърди, че разговорите с хората винаги са полезни. 

Доц. Георги Йорданов не обича високите скорости 
Доц. Георги Йорданов от БСП, който за пръв път ще прекрачи прага на Народното събрание като депутат,  кара черен "Фолксваген Пасат". Колата е купена на лизинг през 2015 година, дизел, с всички екстри. Народният представител  взел автомобила заради минималния разход на гориво.
С него ще пътува и до София. Издава, че като човек, който обича да кара ски, залага на сигурни автомобили при зимни условия. Шофьор е от 1979 година и не си пада по бързите скорости. 

Теодора Халачева ще пътува до София с червено "Пежо" 
С 10-годишно Пежо ще изминава разстоянието от Пловдив до столицата най-младият депутат в следващия парламент Теодора Халачева. 25-годишната социалистка споделя, че колата е червена на цвят, с две врати и е удобна за жени. Подарък е от брат й Валентин.
„Обичам бързите скорости, но съм спокоен, уравновесен и внимателен шофьор”, казва Халачева. Взела книжка, като навършила пълнолетие. 

Славчо Атанасов не изневерява на 16-годишното "Пежо 307" 
За колите на Славчо Атанасов сред троловете и хейтърите се носят легенди - ходел със суперскъп мерцедес да наглежда имотите си в Гърция, а имал и джип. Бившият кмет подминава с усмивка слуховете за скрития си висок стандарт и продължава да кара 16-годишното си бяло "Пежо 307".



Може и да имам някоя нива в Гърция, защото родът ми е от района на Гюмюрджина, но засега не съм я потърсил, смее се Атанасов. Семейството му има друга кола - "Мазда 3", която най-често кара дъщерята на депутата Силвия.
Всъщност тази кола е подарък на Славчо от баща му. Получил я преди 10 години, когато спечели изборите за кмет на Пловдив. 

С бялото пежо той въртеше кметските дела преди години. Не смени колата и през 2014-а, когато стана депутат. „Защо да я сменям, върши ми добра работа. В столицата предпочитам метрото, защото е  бързо и удобно, а понякога ходя пеш.
В Пловдив също обичам да се разхождам по улиците", споделя депутатът. Като шеф на комисията по култура в 43-тото НС имаше право на служебен автомобил с шофьор, но не се възползва от него. 

Александър Сиди кара служебна "Дачия" 
Другият депутат от Обединени патриоти - Александър Сиди, който доскоро беше общински съветник, кара служебен автомобил „Дачия Логан”. Сиди е регионален координатор на ВМРО и има право на такава кола. Шофьор е от 15 години и признава, че разстоянието Пловдив - София се взема за около час. „Спазвам ограничението по магистралата и не вдигам повече от 130-140 км в час”, казва Сиди.

Източник: Марица