В Столичния общински съвет се разиграва истинска политическа оргия! Големите партии бързо последваха примера от национално ниво и „Промяната“ (ПП-ДБ-СС) се събра охотно и с ГЕРБ, и с БСП.

Не става дума за сватба, а за истинска римска оргия. Така бюджетът на София мина с гласовете на ПП-ДБ-СС и ГЕРБ, а финансовата рамка на транспорта мина с гласовете на ПП-ДБ-СС и БСП.

Некоалицията се пренесе в общината в София, но с различни партньори за моментни удоволствия. Например въпреки огромните критики от ГЕРБ за бюджета на София, ПП-ДБ и „Спаси София“ охотно клекнаха и се подложиха на партията на Борисов, за да мине един не особено амбициозен, да не кажа разфокусиран бюджет.

Това заяви общинският съветник от ВМРО в Столичния общински съвет и заместник-председател на партията Карлос Контрера в своя позиция ден, след като бе гласуван бюджетът на София.

Контрера изразява учудването си за поведението на съветниците от БСП, които за пръв път са гласували против повече пари за градския транспорт.

 

Прилагаме пълния текст на позицията, публикувана във Фейсбук:

В Столичния общински съвет се разиграва истинска политическа оргия! Големите партии бързо последваха примера от национално ниво и „Промяната“ (ПП-ДБ-СС) се събра охотно и с ГЕРБ, и с БСП. Не става дума за сватба, а за истинска римска оргия.

Така бюджетът на София мина с гласовете на ПП-ДБ-СС и ГЕРБ, а финансовата рамка на транспорта мина с гласовете на ПП-ДБ-СС и БСП. Некоалицията се пренесе в общината в София, но с различни партньори за моментни удоволствия. Например въпреки огромните критики от ГЕРБ за бюджета на София, ПП-ДБ и „Спаси София“ охотно клекнаха и се подложиха на партията на Борисов, за да мине един не особено амбициозен, да не кажа разфокусиран бюджет.

ПП-ДБ-„Спаси София“ пристанаха на ГЕРБ в СОС и то беше очевидно. По време на дебатите иначе големите устатковци и всезнайковци, дето са на всяка манджа мерудия - от ДБ и „Спаси София“ - мълчаха, не взеха изказвания да си представят и защитят бюджета, а се задоволиха само да репликират. Явно задкулисието им е избило точно тогава зъбките и си траеха гузно, за да не разсърдят ГЕРБ в последния момент.

На каква цена Борис Бонев се съгласи бюджетът му да мине при условията на ГЕРБ? Същият този се кълнеше като Харвадския Кирил, че „никога с ГЕРБ“. Само че явно на същия принцип - не ме слушай какво говоря, а ме гледай какво правя!

Във втората фаза общинската политическа вакханалия мястото на ГЕРБ зае пък БСП - по гласуването на икономическата рамка (финансирането на градския транспорт). Така се стигна до куриоза за пръв път БСП да гласува против повече пари за градския транспорт, за да подкрепи ПП-ДБ и „Спаси София“.

Парадоксално, но факт - социалистите предпочетоха доклада на ПП-Д-БСС с по-малко пари за градския транспорт пред моето предложение за повече. Не помогна и аргументът ми, че с моето предложение се гарантират заплатите на транспортните работници, а в предложението на ПП-ДБ-СС не се гарантират. Прие се с гласовете на БСП вариантът на „спасителите“.

В задачата се пита какво правим, когато транспортните оператори (най-вече автотранспорта и електротранспорта) едвам си покриват разходите. Автотранспортът завърши 2023 г. със 16 млн. лв. задължения за горива, части, ремонти, гуми, материали, които няма да бъдат покрити и тази година. Над 50 автобуса стоят трайно спрели по плацовете на гаражите Земляне, Малашевци и Дружба.

И ще продължат да стоят, защото ПП-ДБ-СС и БСП отхвърлиха предложението ми да се осигурят 9 млн. лв. за основен ремонт на точно тези над 50 автобуса.

Доста се изненадах, че точно по темата с транспорта БСП реши да подкрепи предложението за по-малко пари. И то предложението точно на тия, които им нарязаха паметника.

Така че не говорим за сглобка в общината, а за истинска политическа оргия, която се вихри най-безпринципно между уж големи и непримирими политически опоненти.

След вчера реално опозицията в СОС се сведе до ВМРО, ИТН и тримата съветници от Възраждане. Всичко друго охотно участва в управлението на София под жезъла на Терзиев.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук