Кметът на Варна Иван Портних бе гост на сутрешния блок на bTV, който гостуваше именно в морката столица. Пред водещия Антон Хекимян градоначалникът говори по най-наболелите теми. "Миналата година по статистика имаме рекорд за туризма, сега се чакат пак добри реезултати", каза Портних.

Водещият го попита дали Варна е готова за евентуални нови проливни дъждове. "Дългогодишни са проблемите с дъждовната канализация на града. В ниската част се събира водата от по-високата част. Има липса на пресичащ колектор, който да пресече дъждовната вода от по-високата част. Трябва разделяне на дъждовната от битовата канализация. Трябва един сериозен бюджет, търсим средства. Знаем много добре проблема, напластяван е с десетилетия", каза Портних.

Той коментира и големия ремонт на бул. "Васил Левски". "Това е най-важният за града проект, много мащабен, най-важния за последните три десеилетия, съпоставя се с Аспаруховия мост. Мминава под трите основни булеварда, ще спомогне във висока степен за извеждането на транзитния трафик от града. Специалистите, които са против него, имат и лична мотивация да критикуват едно такова добро начинание. Проектът мина през различни обществени обсъждания, всички специалисти са го одобрили. Трасето е запазено при различвните проекти в годините като единствен вариант. Този буревард ще реши проблеми, трупани с десетилетия. Колкото до трибуната на стадион "Спартак", която бе съборена, за да мине пътя от там - преди време като са прравили стадиона, са стъпили на булеварда. Сега започнахме ремон на стадиона в тясно сътрудничество с феновете, изграждаме нова трибуна. И за ДКС критикуваха, но виждате какво съоръжение стана, предстои ни световно по волейбол. Консултирахме се с различни специалисти, дори с чуждестранни", каза кметът.

"Считам, че синята зона е добро решение за решаването на огромния проблем с паркирането. Мащабен е проектът за интегриран градски транспорт, подменихме автобуси, както и много от пътищата. Инсталирана и тествата е билетната система, работи, но за да работи в цялостен мащаб, трябва да се случат няколко неща - да се приключат големите ремонти в града. Трябва да се приеме новата транспортна схема, което ще стане след приключването на тези наистина важни и крупно-мащабни ремонти, обновяване на основни пътни артерии в града, трябва да се приеме и новата тарифна схема. Полагаме всички усилия да направим една сериозна трансформация в градски транспорт. Взехме 50 процента от линиите, които бяха на частен превозвач и то печелившите, сега са си общински, но това изискваше време и процедури. Успяхме да стабилизираме дружеството, което беше водено към фалит, запазихме цената на билета от 1 лев, въпреки че цената на горивата и заплатите рестат. Системата я има и работи, но за да заработи изцяло ще ни трябват няколко месеца", обясни кметът.

Запитан за обновяването на Бургас и Варна, той каза: "Ясно е коя е морската столица - Варна. Да,  в Бургас се случиха много добри неща. При нас предната администрация явно не е знаела как да борави добре с европроектиите. Показахме едно ударно темпо по обновяване на града ни във всички сфери на социално-икономическия живот. Радвам се, че всъщност с оптимизация на общинския съвет, активна работа по европейските програми и сериозна подкрепа от правителството ние не само запазваме, ами и и ускоряваме този темп, така че клишето че Варна е догонваща е абсолютно неправилно", завърши градоночалникът.