Левицата захапа управляващите за отлагането на тол системата. Тон зададе Драгомир Стойнев. Управляващите са неспособни да правят голямата реформа с тол системата, смята той.

Тол системата се превърна в една панацея и всички очаквахме, че от 16 август тя ще заработи, поясни червеният депутат.

Стойнев припомни очакванията и обещанията от системата в хазната да влязат милиарди и да започнат качествени ремонти.

Побързахме да наемем 600 човека, които работят в тази система, на близки и познати се осигури работа и в същото време хората са в очакване, че особено септември - октомври ще започнат ремонти, продължи социалистът.

Той недоумява защо се отлага въвеждането на тол системата. Явно не сте в състояние да изпълните своите ангажименти и отлагате за след 6 месеца, подчерта той и предположи, че след шест месеца системата пак няма да е въведена.

Вие де факто ще излъжете българските избиратели, категоричен бе социалистът.

Георги Свиленски също изрази недоволство, че в зала го няма заместник-регионалният министър Николай Нанков, който отговаря за тол системата. Вие се провалихте с тол системата, критикува той герберите. Някой не си е свършил работата, допълни още социалистът.

Не сте способни да предлагате устойчиво законодателство, изтъкна и червеният депутат Христо Проданов.

Вие за ли сте тол системата да бъде въведена или не, попита депутатът от ГЕРБ Александър Ненков.

С предложения законопроект се въвеждат няколко изменения и допълнения в Закона за пътищата, касаещи предстоящото въвеждане страната на смесената система за таксуване на пътните превозни средства, преминаващи по платената пътна мрежа - на база време и на база изминато разстояние.

Внася се пояснение относно техническият начин, по който електронната система за тол такси ще изчислява изминатото разстояние. Посочено е, че това ще се извършва чрез определяне на тол сегментите, в които даденото пътно превозно средство е навлязло, като е дадена и дефиниция на понятието "тол сегмент".

В тази връзка се предлага и изменение на легалната дефиниция за "декларирани тол данни", в която е уточнено съдържанието на тези данни, които Електронната система за тол такси ще обработва.

На следващо място, предложени са изменения в посока на промяната на концепцията за функциите, които доставчиците на декларирани данни ще осъществяват в рамките на Електронната система за тол такси.

Първоначално бе предвидено, че тези доставчици, чрез осигуряваните от тях устройства за спътниково позициониране, ще предоставят на Агенция "Пътна инфраструктура" данни за географското позициониране на своите клиенти - ползватели на платената пътна мрежа, които данни се очакваше да бъдат обработвани от Агенцията и допълвани със съдържание, до получаване на декларирани тол данни, които Електронната система за тол такси обработва, и на база на тях изчислява дължимите такси.

С настоящия законопроект се предлага тези доставчици на декларирани данни да предоставят получаваните от тях данни за географското позициониране на своите клиенти на доставчици на услуга за електронно събиране на такси за изминато разстояние - национални доставчици и ЕУЕСТ доставчици, които да ги обработват и допълват до получаването на декларирани тол данни, използвайки техническите си системи, които позволяват това.