За изпълнените 69 полета с въздухоплавателни средства на ВВС или 211 часа е изразходвано гориво за 841 889 лв., от които едва 167 130 лв. са възстановени на ВВС. Това обяви след закрито заседание председателят на Временната анкетна комисия за „Авиоотряд 28” и въздухоплавателни средства на ВВС Венцислав Лаков.
Както БЛИЦ вече съобщи, на днешното закрито заседание бяха изслушани командирът на Военновъздушните сили генерал-майор Константин Попов, началникът на НСО ген. Тодор Коджейков и командирът на 16-а Транспортна авиогрупа полк. Димитър Иванов. <br /> <br /> &bdquo;Изключително интересни са тези полети и пораждат въпроси &ndash; каква е била целесъобразността им, как се харчат парите на данъкоплатците. Полетите с въздушните таксита не са допринесли за повишаване на подготовката на младите пилоти. Това е така, защото полети с ВИП лица се поемат от опитни пилоти&rdquo;, коментира Лаков. <br /> <br /> &bdquo;Нито по Закона за въоръжените сили, нито по основната заповед 241 от 2009 г. има някакво правно основание да се извършват полети с въздухоплавателни средства на Министерството на отбраната на ВИП лица. Такова правно основание не съществува. Посочено е кои лица могат да ползват самолетите &ndash; министърът на отбраната, началникът на отбраната, командирите на въоръжените сили. Има една точка, в която се обяснява, че може да се ползва летателна техника и от други ведомства, но това става само след предварително сключен договор по предложение на началника на отбраната. Никъде не намерихме такъв договор да е сключван между Министерски съвет и Министерството на отбраната или Министерството на земеделието и храните и Министерството на отбраната. Изводът е, че изцяло незаконно са извършени тези полети. Било е практика да се ползват самолетите без списък с пътниците&rdquo;, каза Венцислав Лаков. <br /> &nbsp;