През месец януари 2022 г. се наблюдава активиране на фалшивите съобщения от името на „Български пощи“, съобщиха от компанията.

Дружеството напомня, че фалшивите електронни съобщения се разпращат от името и/или с логото на дружеството, понякога под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса.

В много от имейлите фигурира информацията за контакт с „Български пощи“ ЕАД.

Освен съобщенията в които се уведомява, че клиентът има пратка (понякога се посочва произволен номер) и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес.

Най-новите изискват заявка за пренасочване на пратка поради отсъстващ получател. 

Във всички фалшиви имейли се изисква получателят да предостави данни от банкова карта и др.

„Български пощи“ ЕАД обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети или игри, не раздава награди, не изисква по имейл заплащане on-line на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, както и такса за тази доставка. 

Дължими цени към дружеството и държавни вземания се заплащат само в пощенската станция при доставката на пратката.