Тунел “Железница” от АМ Струма ще бъде пуснат за движение за 3-ти март. До тогава се очаква да мине държавната приемателна комисия, която да даде акт 16 на съоръжението, пише Труд бг.

Точно в този участък между Благоевград и Симитли в момента се образуват огромни тапи през почивните дни, защото при Симитли се събират потоците от автомобили идващи от Банско и Кулата.

Сега всички се надяват, че тунелът и продължението на магистралата с около 5 км. ще реши този проблем. Но местните не вярват, че това ще бъде рецептата на тапите.

Кметът на Симитли Апостол Апостолов смята, че трябва да се изгради около 1 км алтернативен път покрай закрития вече рудник “Ораново”, до отбивката за Банско при така наречения мински мост.

Проблемът бил с установяването на собствеността на съоръжението. Апостолов казва, че тази алтернативна връзка може да стане само за 1 месец работа.

Тунел “Железница” е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас, с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка е около 2 км.

Съоръжението е с енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н.

Двете тунелни тръби са свързани с напречни връзки, които ще са за евакуация в случай на тежък пътен инцидент. Тунелът има 2 напречни връзки за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини, както и 4 за пешеходци. В района се изгради и хеликоптерна площадка.

На хеликоптерната площадка при тунел “Железница” на автомагистрала “Струма” ще могат да излитат и кацат медицински вертолети до 3,750 тона.

Над две години се забави пускането на тунелното съоръжение. Причината е, че се констатираха опасни две свлачища, които трябваше да се укрепват.

Сега всичко е готово и се очаква 6-километровият участък от АМ Струма между Благоевград и Симитли да отпуши движението.

Това обаче няма да реши генералния проблем на АМ Струма, защото остава недовършен участъкът в Кресненското дефиле.

Засега остава да се реализира тъй наречен Източен вариант, тоест едното платно на магистралата да минава по досегашното трасе на дефилето, а другото да се вдигне високо по билото. Според експерти в близките 5 до 7 години това обаче едва ли ще стане.

До тогава магистралата ще опира до Кресненското дефиле, а вътре отново ще има задръстване, защото пътят е разделен с колчета, за да няма изпреварвания. Трудният участък от близо 15 км се минава бавно и колите се точат в колона.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук