Въпреки че настилката на магистрала „Хемус” се оказа 10 см по-малко от това, което е в проектната документация, пътят в никакъв случай не е опасен. Това увери инж. Венцислав Ангелов, председател на УС на „Агенция пътна инфраструктура“ (АПИ).

„В никакъв случай не можем да кажем, че имаме лош път. Като конструкция времево намаляваме експлоатационния период на този участък. Но този участък в никакъв случай не можем да кажем, че е опасен”, каза инж. Ангелов.

По думите му взетите проби ще дадат яснота какво трябва да се направи за основен ремонт.  

„По наши данни към момента на основен ремонт подлежат 100 км., които държавата трябва да осигури в близкия период от около 1-2 години в размер на 500 млн. лв.”, обясни още инж. Ангелов. „Факт е, че има по-малки дебелини от общия размер на пътната конструкция", допълни той. 

„Не мога да кажа дали е крадено. Мога да кажа, че част от тези слоеве не са като показатели като в проектна документация”, каза инж. Ангелов.

Относно магистрала „Марица” първоначалните данни сочат, че асфалтовите слоеве са в нормите. Има проблем с пътната конструкция, там където е „леглото” на асфалтовата настилка.

„Към решението на Народното събрание (НС), с което трябваше да се разплатят старите обекти, които текат гаранционни срокове, АПИ направи разплащане в размер на 50% от тази сума, която е около 275 милиона.

Към момента няма да разплащаме останалата сума на обекти, които са за основен ремонт, а са направени като текущ ремонт и поддържане. Държавата няма да разплати незаконни обекти и основни ремонти по републиканската пътна мрежа”, каза инж. Ангелов.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук