Московски разкри важни промени за летище София и какво става с концесията
Процедурата бе прекратена от служебния кабинет преди месец, с мотив, че тя е порочна и не е изгодна за държавата. Концесията е нужна, убеден е обаче новииятстар министър на транспорта. С парите от концесията ще се финансират дълговете на БДЖ, които възлизат на близо 440 милиона лева. Ивайло Московски: "Там трябваше да бъдат постигнати две основни цели. Летището да бъде управлявано от професионален оператор, и на второ място прихода от авансовото плащане за тази концесия да бъде използван за решаването на проблемите на дълговете в Железницата. Нито един от тези проблеми не е решен, така че няма алтернатива на концесията. Т.е. да разбираме, че ще има рестарт на концесията? То го пише и в програмата на ГЕРБ. Доста дълго време се манипулираше тезата, че то се подарява или нещо друго се случва с летище София. Само да обясня, и че по закона за концесиите собствеността за целия период остава публичнодържавна собственост и не се променя. Единствено само управлението на тази инфраструктура се предоставя на професионални оператори".
Рокади има и в ръководството на летище София, съобщи Московски. Владимир Рапонджиев застава начело на аеропорта. Той е бивш директор по сигурността, уволнен от досегашния директор Пламен Станчев, който беше назначение на служебния кабинет. Мотивът за рокадата Московски обясни с пробива в сигурността на летището. Припомняме, че в началото на месеца започна разследване за достъп до цялата информационна система на аеропорта, предоставен неправомерно на частна фирма. В тази система според запознати се съдържа пълна информация за пътниците, минали през летището в последните десетина години. Ивайло Московски: "Рапонджиев повече от 10 години отговаряше за сигурността на летището.
Запознат е с абсолютно всички дейности на самото летище. Смятам, че няма проблем да се справи с управлението на това дружество. Вие знаете, че бяха допуснати пробиви в сигурността на летището през последните седмици. Запознати сте с информацията, която се проверява от ДАНС и Прокуратурата, за източване на информационния масив на летището, така че аз не бих гласувал доверие на това ръководство, което заварих. Нямам причини да продължавам да работя с тях"
Московски е скептичен и по отношение на новината, която обяви вече бившият служебен министър Христо Алексиев, че китайски инвеститори проявават интерес към БДЖ. Ивайло Московски: "Не съм видял нито един документ, чернобяло записано. Това което се анонсира в публичното пространство не ми изглежда сериозно. Нали не си представяте, че е възможно без законова процедура, да бъдат доставени". В началото на новата седмица ще са ясни заместникминистрите на транспорта.
Последвайте ни
0 Коментара: