Опасна ли е АМ „Тракия”? Шофьори бъркат светлоотразителите на мантинелите със стопове (СНИМКИ)
„Проблемът е при каране през нощта. Червената светлина отстрани често се бърка със стоповете на автомобилите, които се движат пред вас и това създава сериозни предпоставки за катастрофи, защото по път от този клас скоростта е много висока, а времето за реакция значително понижено. Би следвало да е точно обратното – червената светлина, която всички свързват със забрана, да е поставена в насрещното движение, а лентата, в която вие извършвате движението си, да се отбелязва с бяло или дори светло зелено или жълто”, аргументира се шофьор.
В твърдението му има значителен резон, съобщава "Флагман". Пътища от този клас на запад се маркират с бяла или жълта светлина за движението в дясната лента и обратно – с червена, там където е насрещното движение.
За сравнение - така изглежда аутобанът в Германия - светлините по мантинелата в дясната лента са бели и светло жълти, вместо червени
Светлоотразителни тела от този тип са поставени на всички мантинели по АМ „Тракия”. След км 220-230 те „светят” с червена светлина. Те са разположени на всеки 4 метра по преградните съоръжения, а целта им е да показват страничните граници на пътя от далеч. Ефектът им обаче изглежда ще се окаже отрицателен, коментира нашият читател.
Последвайте ни
0 Коментара: