За по-големи санкции за шофьори на тежкотоварни автомобили, които карат с износени гуми, настоява министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. В момента по закон минималното изискване за дълбочина на грайфера на гумата е 4 мм, но не беше въведено задължението МПС-тата да се движат със зимни гуми.

Глобата за износени гуми е твърде ниска, за да накара водачите да вземат предвид този аспект от подготовката на автомобилите за зимата, смята регионалният министър. Той припомни, че ако през зимата автомобилите не са с гуми с грайфер над 4 мм, санкцията е от 50 до 150 лв. 

„Ако усредним 100 лева за неизправна гума – примерно без какъвто и да е грайфер или с много малък, неотговарящ на норматива. 6 гуми на тежкотоварния автомобил, примерно на влекача, 1000 лева е средно гума за такова МПС – става 6000 лв. Тези ниски санкции предполагат водачът да не купува и да не сменя гумите си“, смята Нанков, цитиран от в. Монитор.


Министърът коментира работата на почистващите фирми при снеговалежа от началото на тази седмица. Министърът отчете, че е имало проблеми по автомагистралите "Хемус" и "Тракия". В петък ще стане ясно кои фирми ще бъдат санкционирани заради недобро почистване на снега, който валя в началото на седмицата.

Дончо Атанасов предупреди, че сериозен проблем е липсата на кадри в Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), с които да се поддържа пътната мрежа. По думите му при 3200 машини са необходими над 6000 шофьори. „Няма как, като започне обилен снеговалеж, 1000 км магистрали да бъдат на асфалт. Ние се стараем с оглед на огромния трафик на тежкотоварно движение, което е около 10 хил. на денонощие през България, да поддържаме магистралите постоянно на асфалт“, смята шефът на УС на АПИ.

БЛИЦ припомня, че преди дни регионалният министър Николай Нанков публикува в личния си профил гумите на ТИР, който блокира магистрала „Тракия“ при обилния снеговалеж в началото на седмицата.