Най-мощният парен локомотив у нас  популярен с псевдонима Баба Меца, който беше реставриран миналата година, мина през гарата в Хасково. Атрактивното релсово превозно средство теглеше зад себе си композиция от три ретро вагона на Цар Борис. В него се возиха група англичани, които са на екскурзия в България и са си платили за това удоволствие, пише haskovo.net
Парната машина предизвика голям интерес за хасковлии, които с нетърпение бяха дошли на гарата и тръпнеха в очакване да видят локомотива, на който някога е работил като огняр самият Никола Вапцаров. Влакът дойде от Димитровград, откъдето тръгна в 9:30 часа и спря през Хасково, където беше посрещнат от фенове на парните локомотиви, които наобиколиха композицията. Пристигайки в областния град, чужденците слязоха от влака и започнаха с фото сесиите. След престой от около 20 минути композицията продължи за кърджалийското село Подкова, което ще бъде крайната точка за днес.

Локомотивът с псевдонима „Баба Меца“ е реставриран миналата година от машинисти от София на чело с Ангел Алексиев, който днес караше влака. По време на престоя в Хасково машинистите, изцапани от глава до пети, слязоха да регулират с щанга сцепното движение и припомниха че локомотивът е произведен през 1931 г.

Парният локомотив носи името Баба Меца заради уникалните си размери, конструкция и мощност. Произведен е в Полската локомотивна фабрика „H. CEGIELSKI – POZNAN”. Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България, най-големите тендерни машини в Европа, първите и всъщност единствените у нас с две безребордни колооси в ходовата си част. Локомотив № 46.03 е уникално постижение в локомотивостроенето.
В страната има още 5 парни локомотива – три в София, два в Горна Оряховица и един за Теснолинейката.

Вагоните на „Корона експрес”, в които се возиха англичаните, също са атрактивни . Те са произведени в Германия през 1938-1939 г. и са били предназначени за пътуванията на цар Борис ІІІ и семейството му. Трите салони вагона от състава са използвани от царя, царица Йоанна и принц Кирил. Всеки от тях е оборудван с апартамент, спални кабини и баня. Отвътре са облицовани с махагон, обстановката е изискана, но без излишен лукс и царско разточителство, каквито са вагоните на цар Фердинанд.