6-годишната Деница Иванова от Велико Търново дари косата си за направата на перука за болно дете. Знаейки, че ще направи добро, момиченцето с усмивка се раздели с красивата си дълга коса. За трогателния жест разказа в социалната мрежа фризьорът на Дени – Мирослава Петкова, която от години участва в инициативи за даряване на коси за изработването на перуки за онкоболни хора, пише dnesbg.com.

Перуките са дело на коафьора Вили Боршукова от София, която е един от малкото перукери у нас. Изработва ги напълно безплатно. Неведнъж в салона на Мира във В. Търново са влизали желаещи да дарят косите си за благородната кауза. Преди броени дни в нея се включва и малката Дени.



„Всичко стана спонтанно, не сме говорили предварително по темата. Просто с Дени отидохме в салона и попитах Мира дали все още участва в кампанията за даряване на коси. След като потвърди, попитах Дени дали иска да си дари косичката и тя веднага каза – „Да, искам“. Обяснихме й, че косата ще стане къса, но това и за момент не я разколеба“, разказва майката на момиченцето Йорданка Иванова.

Тя пояснява, че Дени винаги е усмихната и много позитивна. Има по-голям батко на 15 г. и братче на 4 години. Като всяка малка дама Дени харесва дългите коси. След като се разделя с 30 см от своята, тя казва, че като порасне отново ще я дари за благородната кауза.

Постъпката малкото момиченце предизвика много емоции и радост сред нейните учители и приятели от четвърта група в ДГ „Ивайло“, където детето учи.
Всички са впечатлени от постъпката на Дени.

„Щастлива е и много се харесва с новата прическа, нито за секунда не е съжалила за постъпката си. Аз не мисля, че сме направили нещо специално, защото смятам, че по този начин трябва да живеем – да бъдем състрадателни и добри към другите“, споделя Йорданка.

Косата на Дени ще бъде изпратена в София. Всички детски коси се използват за направата само на детски перуки. Всеки един дарител попълва специална бланка и получава номер, с който може да проследи какво се случва с косата и на кого е дарена, разказа Мирослава Петкова. Целта е кампанията да има пълна прозрачност, за да могат дарителите да бъдат спокойни, че косите им са отишли за благотворителност.