Пълен шаш: Запорираха "Ауди" на шофьор за ПЛАТЕНИ глоби!
„Платил съм едната глоба на 14 май 2014 г., а другата - на 12 април 2016 г.. Въпреки това в края на февруари 2018 г. получих постановление за налагане на обезпечителни мерки от НАП, в което ме уведомяват, че е наложен запор върху колата ми, марка „Ауди“, заради същите тези глоби", разказа пловдивчанинът пред репортера ни, като ни предостави и документите по случая.
Мъжът имал намерение да продава автомобила си, но наложеният запор осуетил плановете му. Той веднага отишъл в НАП-Пловдив, за да се срещне с публичния изпълнител, подписал постановлението за запора. Служителката Албена Чунчукова обаче му заявила, че при тях няма информация, че двете глоби са платени. В системата обаче била отразена трета стара глоба от 50 лева, за която пишело, че е платена.
За да докаже, че е изряден, Янко хукнал по банки, да си набави сам копия на платежните отпреди няколко години. Получил разпечатка и от архива на КАТ-Пловдив, в която е отразено, че действително двете санкции са били платени своевременно.
И това обаче се оказало недостатъчно, за да падне запорът върху возилото му. Стигнало се дори до куриозната ситуация публичният изпълнител да му предложи да запорира някакъв негов имот, а да освободи колата му, за да може той да я продаде.
„Тази административна неразбория може да скъса нервите на всеки изряден платец. Толкова ли е трудно да се свържат системите на КАТ и НАП, за да не губят време и да не късат нервите на хората. А от това страдат и чиновниците, и полицаите“, възмущава се Янко Иванов.
„Ние работим с данни, които са ни предоставени по електронен път от ГД „Национална полиция“. Данните в тази система се актуализират след извършване на съответното плащане от лицето. Но това не става автоматично. Когато разполагаме с информация за плащането, не се съставя изпълнително дело. Данните от ГДНП постъпват при нас по електронен път, след това системата ни, при изтичане на 12-месечен срок от налагането на глобата, автоматично образува изпълнително дело и се изпраща електронно писмо“, обясни принципно ситуацията пресаташето на НАП-Пловдив Елена Манолова.
От пресцентъра на дирекцията на полицията под тепетата пък поискаха въпросите по случая да бъдат зададени в писмена форма, за да дадат отговор по казуса.
Това не е първият подобен случай, за който „Марица“ информира. Наскоро писахме за шофьор на автобус, който си платил глобата, но като отишъл в КАТ, се оказало, че това не е отразено в системата им. Накарали го да плати втори път, за да може да си получи талона.
Според информатори на вестника в подобен „електронен“ капан между институциите годишно попадат хиляди пловдивчани. И този хаос ще продължава да създава главоболия, докато връзката между институциите стане бърза и безотказна. Дотогава всеки може да се превърне в заложник на т.нар. Електронно правителство по български.
Последвайте ни
0 Коментара: