Пловдивчанин разказа как е ходил по мъките като грешен дявол заради перипетии,  с които неговото семейство се е сблъскало при прекратяване на договор с мобилен оператор, пише Варна24.

Ето неговия разказ: 

Ще разкажа за нелоялна търговска практика или другояче казано - престъпна схема за измама и ощетяване на клиенти, която явно масово практикува мобилен оператор в България.

Съпругата ми имаше договор за телевизия и интернет, който се наложи да прекрати предварително по независещи от нея причини.

Веднага посетихме офис на оператора, за да върнем оборудването, състоящо се в рутер за интернет и два тв-приемника и да заплатим каквото е нужно.

Служителка там ни уведоми, че трябва да заплатим 3 месечни такси неустойка заради прекратяване преди изтичане на договора, което е ясно и не оспорихме.

Искахме веднага да платим, да върнем оборудването и да се приключи напълно с казуса.

Отговориха ни, че не може да се заплати неустойката веднага, а ще излезе в следваща фактура след около месец, а оборудването не го искат и не е нужно, като ние си го прибрахме.

След около месец излезе фактурата с 3 месечни такси неустойка, които веднага заплатихме и считахме, че всичко е приключено по този договор и за двете страни.

Съпругата ми искаше да изхвърлим рутера и двата приемника, защото служителката в офиса на оператора ясно и категорично заяви, че не желае да ги приеме и не е нужно да ги връщаме, въпреки че ги носехме физически. Разбира се писмено по никакъв начин не беше удостоверено това твърдение, за да не може да бъде доказано предполагам.

Аз я посъветвах да ги запазим известно време, защото може все пак да си ги поискат. И днес, 3 месеца по-късно, получаваме фактура за 430 лв. За договор, който е прекратен, а неустойката за 3 месеца е платена и според нас отношенията по него са приключили.

След разговор с оператора се оказва, че това е начислена такса за невърнатото оборудване. Обясняваме, че в магазина им са отказали да го приемат и са казали, че не е нужно връщане.

Операторът ни отговаря, че "системата" им тогава не си го е искала, но към днешна дата вече си го иска. Вариантите са или да го върнем, или да го заплатим - за 430 лв.

Оборудване, което съм сигурен, че фирмата ще изхвърли, защото никога не монтира на клиенти употребявано такова, а винаги чисто ново.

Според мен това е съзнателно и нарочно измислена престъпна измамна схема за неоснователно обогатяване, защото операторът разчита, че след като служител в офис заяви , че не е нужно връщане и не приеме електрониката, всеки човек е нормално още с излизане от офиса им да го изхвърли веднага.

Едва ли някой би пазил нещо ненужно и непотребно, което не може да бъде използвано дори. И те се възползват от това, след 3 месеца да го изискат или да го таксуват 430 лв., което е многократно над цената му за ново, а то вече е употребявано с години.

Нарочно не споменаваме мобилния оператор, защото смятам, че подобна схема не е само при него, а при повечето или всички. А и писмено никъде не посочват, че отказват да го приемат, което е тенденциозно и преднамерено, за да не може да се докаже впоследствие.

Идеята ми е да помогна на колкото може повече хора се предпазят от това да "изгорят" със стотици лева, подведени от алчността и некоректното отношение на операторите, които не са доволни "само" на трите наказателни месечни такси неустойка при предсрочно прекратяване на договор, а са измислили как да "изцедят" още пари от отказващия се от тях клиент и да го "накажат" колкото може по-скъпо.

ПАЗЕТЕ СИ ВСИЧКО, получено при сключване на договора! Дори след много време може да го поискат обратно!

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук