Кръстовището на бул. „Драган Цанков” и ул. „Лъчезар Станчев”, където кола на НСО удари 14-годишно дете, е опасно, заявиха от Института за пътна безопасност, които направиха проучване на пътните инциденти в зоната на кръстовища със светофари на територията на София.

Според Института това е кръстовище, чиято организация на движението поставя в риск както пешеходците, така и водачите на автомобили, съобщава "Труд".

„Реално това е една много оживена пътна артерия, а именно пресичането на бул. „Драган Цанков” с улица „Лъчезар Станчев” и улица „Васил Калчев”. Самото кръстовище е специфично поради това, че на практика то е четириклонно кръстовище, разположено на по-голяма площ.

Организацията му на движение създава предпоставки за пътнотранспортни произшествия. Кръстовището се регулира със светлинни сигнали (светофар).

За съжаление обаче това е едно от многото кръстовища в София, където светофарите са така изградени, че заблуждават водачите на пътни превозни средства”, се казва в становището на Института.

„По подобен начин недобре изградената светлинна сигнализация често подвежда водачите при кръстовището на бул. „Владимир Вазов” и ул. „Васил Кънчев”. Там през лятото поради объркване на водач, въведен в заблуждение именно от светлинните сигнали, друг водач изгубва управление над автомобила си и блъсна 5 деца“, заявяват от Института.

„По същия начин например движещите се по бул. „Драган Цанков”, по направлението от бул.„Г.М.Димитров” към кръстовището с „Васил Кънчев”, по никакъв начин не са уведомени, че лентите от движение от две стават една, и втората лента се обособява за завой само наляво. В зоната за изчакване има изградена спирка.

По този начин водачите реално блокират целия трафик, поради че няма така изградена джоб, който да осигурява малко повече безопасност за чакащите на спирката. В същото време поради спецификата на кръстовището, светофарите са така изградени, че много често водачите се подвеждат и тръгнат на червен забраняващ сигнал.

Разбира се, преминаването на червен сигнал е нарушение, но фактът, че има създаден дефицит и че дори един шофьор може да се обърка и да тръгне, говори, че организаторът на движението - Столична община не си е свършила работата“, се казва още в становището на Института по пътна безопасност.