Таксиджиите в този голям наш град наточиха секирата
Още през декември браншът, на среща с представители на Общината, заяви, че на сегашните тарифи е почти невъзможно да работи
Таксиметровият превоз в Бургас, който буквално допреди 2 години беше по-изгоден от градския транспорт, когато се събереше група от хора, вероятно ще поскъпне драстично, става ясно от докладна записка към Общинския съвет, внесена от председателя на постоянната комисия по транспорт и безопасност на движението Евелина Михалева.
Предложението е съобразено с исканията на таксиджиите, които бяха представени няколко месеца по-рано, пише "Флагман".
Така реално промените са такива, че определяната от местния парламент минимална дневна тарифа се променя от 1.09 лв. за километър на 1.30 лв. за километър – увеличение с почти 20%, докато нощната тарифа – от 1.19 лв./км до 1.50 лв./км, което пък е скок с над 20 на сто.
Аргументите за повишението са идентични с предходните, когато преди няколко години минималните тарифи отново бяха завишени. Водачите на жълтите автомобили се оплакват, че почти нямат работа, а таксите и лицензите, които плащат, са твърде високи и по-голямата част от тях работят на загуба.
Още през декември браншът, на среща с представители на Общината, заяви, че „на сегашните тарифи е почти невъзможно да работим. Говорим само за минималната тарифа, горният праг нека да остане същият“
С новите увеличения обаче цената на този тип превоз ще стане доста по-висока. Ако досега за курс в рамките на града, като изключим тези до жк „Меден рудник“, които традиционно са високи, е струвал между 5 и 10 лева., то с новата цена цената скача до най-малко 7-12 лв. Това е солиден ръст, който може да има обратен ефект за бранша, който се оплаква, че няма клиенти.
Реално на този етап увеличението е само под формата на предложение. То трябва да се одобри от Общинския съвет, но това едва ли ще се случи единодушно и в края на месеца, когато е редовната сесия на местния парламент е много вероятно да има дискусии в зала, които да доведат до промени в настоящия ценоразпис.
Интересно е още, че никъде в настоящата докладна не се споменава нищо за друго дългогодишно искане на таксиметровия бранш – като обществен превоз да имат достъп до буслентите. За разлика от на практика цяла Европа, където това е позволено и дори поощрявано, в Бургас очертаните с жълто ленти са резервирани изцяло за автобуси и пресичането на непрекъснатата линия се счита за нарушение.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
1 Коментара: