По време на краш тестовете най-много внимание се отделя на безопасността на возещите се на предните седалки. Друг критерий е наличието на електронни системи за асистиране на водача. 

Що се отнася до задните седалки, то нивото им на безопасност си е чиста трета глуха.  

Consumer Reports реши да поправи това и проведе изследванe за нивото на безопасност на пътниците, возещи се на задните седалки.

"Задната седалка трябва да подхожда на най-различни пътници - от малчугани и тийнейджъри до възрастни пътници.

Нашето изследване показа ,че много от автомобилните производители не монтират системи за безопасност в задните части на салона, като в предните", споделя инженерът по автомобилна безопасност на Consumer Reports доктор Емили Томас. 

Като пример тя посочва, че само 40$ от новите автомобили имат обтегачи и ограничители на коланите за безопасност на задните седалки, датчици за поставен колан имат само 30% от новите коли и само 25% от автомобилите имат странични въздушни възглавници за пътниците на задната седалка.  

Били са проверени 35 нови автомобила от моделната гама за 2021 и 2022 година. Нито един от тях не е успял да получи висока оценка.

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.