Ford Mustang е най-продаваният спортен автомобил в Щатите за последните 50 години и сега, благодарение на растящата му популярност в Европа и на други места, емблематичният модел е най-популярната спортна кола в света, според анализираните от Ford данни на IHS Markit за новорегистрираните автомобили в този сегмент.
 
Mustang затвърди лидерството си по продажби през 2016 г. като най-продаваната спортна кола в света с над 150 000 реализирани автомобила, според данните за регистрациите на IHS Markit. Общите световни продажби са се увеличили с 6% спрямо 2015 г., подкрепени от ръст от 101% и 45 000 продадени Mustang-а на пазарите извън Америка.
 
През първата пълна година на продажби в Европа, клиентите са поръчали 15 335 Mustang-а на 20-те големи пазари. Mustang е най-продаваната спортна кола на Стария континент, включително Франция, Швеция, Полша, Чехия, Унгария, Румъния, Финландия, Гърция и България.
 
У нас всеки трети продаден спортен автомобил през 2016 г. е бил Mustang. Клиентите са показали предпочитания към по-големия 5.0-литров V8 двигател – всеки четири от пет са го избрали, а любимият цвят е червеният.
 
Известен с мощта си, новият Ford Mustang ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.8 секунди с 5.0-литровия V8 двигател и за 5.8 секунди с по-икономичния 2.3-литров EcoBoost.
 

 
Бляскавият Mustang
Най-харесван автомобил във Фейсбук в света – с над 8.4 милиона лайка – Ford Mustang има над 9 000 появявания по телевизията, в музикални клипове и видео игри, както и във филми с холивудски звезди като Уил Смит, Никълъс Кейдж, Джейсън Стейтъм, Том Круз и Стийв Маккуин – в култовия филм „Булит“ от 60-те години.
 
Сред известните личности, собственици на Mustang, са Бил Клинтън, Джим Морисън, Джей Лено и Кели Кларксън, а Mustang се е превърнал в част от американската поп култура. Над 9 милиона автомобила Ford Mustang са продадени по света от появата на първия модел през 1964 г.
 
Събитието е отбелязано с поставянето му на върха на Empire State Building, най-високата тогава сграда, за което Mustang е трябвало да бъде разглобен, качен с асансьор и наново сглобен на върха. Ford повтори този номер с настоящия Mustang, също транспортирайки го до върха на най-високата сега сграда в света – Burj Khalifa в Дубай.
 

 
Туптящото сърце на Mustang
Ford Mustang предлага избор от модерни двигатели и трансмисии, осигурявайки мощност и динамика, достойни за Mustang.
 
С новия 2.3-литров EcoBoost двигател турбокомпресорът за първи път се появява в двигателната гама на Mustang. Проектиран да посреща нуждите на шофьори, търсещи както изключителна динамика, така и ефективност, този EcoBoost двигател е разработен специално за Mustang. Всмукателният колектор и турбокомпресорът са оптимизирани да осигурят по-добро дишане и по-висока мощност на Mustang.
 
Със своите 317 к.с. и 432 Нм въртящ момент за Европа, този EcoBoost двигател отговаря на очакванията за истински двигател на Mustang.
 
Той разполага с изобилния си въртящ момент в широк работен диапазон, доставящ страхотна тяга във всякакви режими“, заяви Скот Макауски, Главен инженер по EcoBoost двигателите на Ford.
 
Най-нов член в глобалното семейство на EcoBoost двигателите на Ford, 2.3-литровият агрегат се възползва от ултра модерни технологии, включващи директно впръскване на горивото, променливи фази на газоразпределението и турбокомпресор, осигурявайки мощността и въртящия момент на по-голям двигател, но с подобрена икономичност – от 8.0 л/100 км разход на гориво и 179 г/км СО2 емисии.
 
Това е първият двигател на Ford с нискоинерционен двуструен турбокомпресор, който осигурява по-бърза отзивчивост при по-ниски СО2 емисии и подобрена икономичност. Цилиндровата глава се отличава с интегриран изпускателен колектор, който разделя вътрешната и външна двойка цицлиндри за всеки от каналите на турбото.
 
Всички компоненти на EcoBoost двигателя на Mustang са специално проектирани и изработени от висококачествени материали, за да издържат на натоварването.
 
Никоя гама двигатели на Ford Mustang няма да е пълна без великия V8 в сърцето ѝ. Следващото поколение на 5.0-литровия V8 двигател е с безброй подобрения, които му позволяват да диша по-добре, особено при високи обороти.
 
Поемането на въздух в цилиндрите и изпускането му са ключът към генерирането на повече мощност и въртящ момент за който и да е двигател и са били във фокуса при разработването на V8. Това изстрелва мощността до 421 к.с. и 530 Нм въртящ момент в Европа.
 
5.0-литровото купе с 6-степенна механична трансмисия ускорява 0-100 км/ч от място за 4.8 секунди – по-бързо от всеки Ford в Европа след представянето през 2005 г. на ексклузивния супер автомобил Ford GT. Ford Mustang купе с 2.3-литровия EcoBoost двигател и механични скорости достига 0-100 км/ч за 5.8 секунди.
 
Новият Ford Mustang е зловещо бърз от място и ще залепи гърба Ви за седалката с вълнуващ звук на двигателя“, сподели Хърман Саленбаух, Директор на моделната линия на Mustang. „Но Mustang не е бърз само по права линия. Управлението и поведението му е откровение за европейските шофьори“.
 

 
Скоростни кутии
Mustang съчетава изключителна мощност и всекидневна употреба. Водачи, които предпочитат автомобилът да сменя предавките по време на ежедневния им ритъм, но искат да поемат контрол, когато пътищата станат криволичещи, ще оценят планките за превключване на волана, с изравняване на оборотите чрез форсиране на двигателя при низходящо превключване на автоматичната трансмисия.
 
Автоматичната трансмисия е с проектиран наново кожух с отлято оребряване, което я прави по-устойчива и намалява теглото. Вътрешните компоненти са оптимизирани, а работната температура е увеличена за намаляване на триенето.
 
Ръчната трансмисия Getrag на Mustang е със специално проектирани връзки за подобрена прецизност при превключване.
 
С избор от двигатели, които отговарят на стила на шофиране и начина на живот на собствениците му, Mustang притежава модерна технология под капака, която съответства на съвременния му вид и същевременно го запазва типичен Mustang.
 
Забавление на пътя и пистата
Динамичните двигатели на Ford Mustang са подпомогнати от Performance пакет, стандартен за Европа, който осигурява по-мощни спирачки и охлаждане при бързо шофиране.
 
Избираемите режими за шофиране гарантират, че настройките на Mustang идеално отговарят на настроението и намеренията на шофьора. Те се управляват от бутон на централната конзола и настройват AdvanceTrac системата за стабилност, реакциите на газта, превключването на предавките и управлението за Нормален, Спорт+, Писта или Сняг/Мокър режим. Селективното електрическо серво позволява на водачите да избират между Нормално, Комфортно и Спортно усещане и твърдост на волана.
 
Извън магистралите водачите на Ford Mustang могат да използват специални приложения за писта (Track Apps), за да следят динамичното си представяне. Пилотите на модела с 5.0-литровия V8 двигател могат да постигнат най-бързото възможно ускорение от място на пистата с помощта на Launch control. Страничното ускорение в завой достига феноменалните 0.97 g.
 
Track Apps могат да се контролират от волана и да се наблюдават на дисплея. Те включват акселерометър, таймер на ускорението и представянето при спиране.
 
За 5.0-литровия V8 с механична скоростна кутия се предлага Launch Control система, която поддържа оборотите на двигателя до предварително зададена стойност между 3 000 и 4 500 оборота при натиснат педал на газта. При отпускане на съединителя подаването на въртящ момент към задните колела се контролира за максимално сцепление и постоянно добри стартове. 5.0-литровият V8 разполага с електронна Line Lock система, задържаща само предните спирачки и позволяваща на пилота да загрее задните гуми.
 
Ford Mustang използва напълно независимо предно и задно окачване за спортна динамика и комфорт, включително задно окачване с интегрална връзка, което оптимизира комфорта и механичното сцепление при шофиране. Предното окачване е тип MacPherson с двойни ябълковидни връзки, което позволява използването на по-големи и мощни спирачки, без да се накърнява усещането във волана.
 
Каросерията е с 28% по-здрава в сравнение с предишното поколение Mustang. Разпределението на тежестта от 54% към предницата на 5.0-литровия V8 двигател и 53% на 2.3-литровия EcoBoost допринася за отзивчивостта и прецизното управление.
 
Леките материали включват алуминий, използван за предния капак, предните калници, окачването, трансмисията и спирачките. Високоякостната стомана, лазерните спойки и техниките за хидроформиране допринасят за по-здравата каросерия и за подобреното управление и безопасност.
 
Класически дизайн и модерно оборудване
Наличен в 10 отличителни цвята и две нови специални серии с уникални пакети и премиум спецификации, Mustang съчетава истинския характер на легендарния автомобил със съвременен дизайн и класически елементи – включително дългия скулптуриран преден капак и късата задница. Многослойният изолиран мек покрив запазва динамичния силует и обезшумеността на кабриолета, дори когато е свален.
 
Новият Ford Mustang се отличава още с:
  • Нисък покрив и широка стойка
  • Динамичен профил със силно наклонени предно и задно стъкло
  • Триизмерни стопове с три ленти
  • Характерна трапецовидна предна решетка, наподобяваща захапка на акула
 
Ford произвежда европейския Ford Mustang в завода си в Мичиган, САЩ. Той е стандартно оборудван с 19-инчови джанти, ксенонови фарове, задни LED стопове, двузонов климатик, кожена тапицерия на седалките и волана, SYNC 2 с 8-инчов цветен тъчскрийн, заден дифузьор и др.