Колкото повече вие пътувате със спукана гума, толкова по-голяма е вероятността да се наложи да купувате нова. Експерт обаче разказа как да избегнем това. 

Автопроизводителите са се погрижили 

Да се усети спукването на гумата още в началния стадии помагат базовите системи за контрол на налягането в гумите. Много е удобно и безопасно. Сега те са монтирани дори на относително нескъпите модели. На панела с приборите се появява предупреждение и се включва звукова сигнализация. Автоматиката "усеща" недостатъчно налягане или по промяната в честотата на въртене на спадналото колело или по монтирания в гумата датчик. 

Първият вариант е по-прост и по-надежден. Дори при монтирането на различен размер гуми на предните и задните оси може да се "обясни" на системата кое как трябва да бъде. Този вариант не създава и проблеми при сезонното преобуване на автомобила. 

С втората система може да има проблеми, например при монтажа на гуми. Служителите в гумаджийницата често повреждат датчиците. Затова подобна диагностика следи не само налягането, но и температурата в самата гума. Така тя може да предупреди и за старта на разрушаване на гумата или за заклинил спирачен апарат, който предизвиква излишно топлоотдаване.  

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.