Понякога дори и най-надеждната кола започва да се дърпа и да създава проблеми на собственика. И така, един от честите проблеми е, че колата не пали от първия път.

Без значение дали е руска Granta или японска Toyota, тази ситуация може да се случи на всеки. Но какво да се прави?

Разбира се, никой не иска да "смазва" стартера при пореден опит за запалване на двигателя.

Каква е причината за подобно явление?

Днес просто ще разгледаме защо колата не стартира от първия път.

Акумулатор

На първо място трябва да се обърне внимание на акумулатора. Именно заради него колата не пали от първия път от автостарт или само от ключа. Ако колата "зацепи" едва от втория или третия опит, е възможно да има недостатъчно напрежение в акумулатора. Това се случва особено често през зимата. Също така, подобен проблем възниква при собствениците, които ежедневно използват колата за пътуване на кратки разстояния (3-5 километра).

През това време алтернаторът не може да зареди достатъчно акумулатора и той седи постоянно в разредено състояние. Освен това, ако акумулаторът е на повече от една година, струва си да проверите нивото и плътността на електролита. Това важи за обслужваеми акумулатори, при които за целта има специални тапи на кутията, които се развиват.

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg. 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук