„Мерцедес”, „Хонда”, „Мазда” и „Мицубиши” произвеждат автомобили, които изхвърлят много повече вредни емисии, докато вървят по пътя, отколкото в лабораториите. Това показаха резултатите от нови тестове. Четирите автомобилни гиганта се присъединиха към „Фолксваген” във все по-големия списък на компании, чиито дизелови автомобили са преминали успешно официалния регулаторен тест на ЕС в лабораторни условия, но не и на пътя в реални условия.
В Emissions Analytics са открили, че дизеловите автомобили, които те са тествали, са изхвърляли в атмосферата средно четири пъти повече азотен окис от позволеното. Според данните, с които се е сдобил в. &bdquo;Гардиън&rdquo;, моделите на Хонда изхвърлят шест пъти над лимита, докато други неназовани модели 4х4 са изхвърляли цели 20 пъти над разрешеното. <br /> <br /> Ник Молден каза пред изданието, че проблемите с дизеловите коли на &bdquo;Фолксваген&rdquo; в САЩ &bdquo;е хвърлил светлина върху малко по-различен проблем&rdquo; в ЕС &ndash; &bdquo;широко разпространените легални прехвърляния на лимита за емисиите&rdquo;. &bdquo;Що се отнася до азотния окис, дизеловите автомобили са средно четири пъти над законния лимит. Това е така заради снизходителния характер на тестовия цикъл в ЕС&rdquo;, казва още той. <br /> <br /> Проблемът е във факта, че колите са направени така, че да се представят по-добре в лаборатории, отколкото на пътя, но няма доказателства, че нелегална дейност. <br /> <br /> Междувременно, очаква се &bdquo;Фолксваген&rdquo; да започне да изтегля милиони дизелови автомобили от пазара през януари, за да отстрани устройство, с което се лъже теста за емисии, и те да бъдат приведени в съответствие с правилата против замърсяване на засегнатите страни. <br /> <br /> Това са около 11 милиона автомобили по света.<br />