Вградените в компресора манометри могат да показват налягането грешно. Но причината всички да шофираме с грешно налягане в гумите е друга.

В процеса на проверка на компресорите, оборудвани с цифрови манометри, се появи тенденция: според показанията на контролния манометър налягането в напомпаната гума се различава от зададеното на компресора.

Гумата се оказа недостатъчно напомпана при използване на друг компресор и това се случва с всеки използван компресор. Как е възможно?

Причината за грешката

Първото нещо, което идва на ум е, че обикновените манометри показват неточно налягане. За да се провери това, маркучът на компресора е свързан чрез сплитер към напомпано колело и референтен манометър.

Оказа се, че всички обикновени манометри показват налягане, което не отговаря на необходимото. По време на сравнението референтният манометър показа 2,0 бара, но след спиране на компресора налягането пада до 1,8 бара.

Същият резултат е показан и на референтния манометър, когато той е свързан директно към вентила на колелото.

Оказва се, че загубата от около 0.2 бара става в иглата за вентила, въздушният канал, който има формата на тясно гърло на бутилка. 

След изключване на компресора налягането се изравнява. След това може да се оцени грешката на манометъра на компресора.

Да се разбере същността на проблема става възможно, след като вентилът е развит от гумата, свързан към маркуча и компресорът е пуснат.

Би трябвало при този експеримент манометърът да показва нулево налягане, тъй като няма съпротивление на въздуха, който минава през вентила.

Въпреки това налягането е 0,4 бара! В процеса на сортиране на игли за вентили от различни марки диапазонът на "грешката" се оказва 0,4-0,6 бара.

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.