Проучване разкри колко неподготвени са младите шофьори: 70% от новите водачи не знаят...
Според цифрите два са основните проблема, които се наблюдават при познанията на младите водачи - на първо място това са организацията и редът за преминаване през кръстовища. Близо 70% от участвалите в кампанията имат проблем с това да определят степенуването на различните видове регулация - регулировчик, светофар, знаци, пътна маркировка. Проблем се оказва и правилното преценяване на ситуации, които включват 2 или повече автомобила и пешеходец. Въпрос, който набра изключителна популярност през изминалата година - с автобус и автомобил на кръстовище, се е паднал на близо 600 участници, като малко над 200 от тях са отговорили правилно, въпреки широкия публичен дебат, който ситуацията създаде. Друг проблем е ниското познаване на нормативната уредба.
Близо 80% от младите водачи не знаят каква е разликата между фиш и акт, не знаят какви документи трябва да носят със себе си на път и с какво трябва да бъде оборудван автомобилът им. Наблюдава се още незаинтересованост от страна на младите водачи за актуалните промени в Закона за движението по пътищата. Част от участниците са извършили нарушения още преди да са придобили свидетелство за управление на МПС, когато са били неправоспособни, а някои от тях дори непълнолетни. Други участници имат не малък брой констатирани от контролните органи нарушения само в рамките на последния месец. Така например шофьор, на 20 години, който има близо 2 години стаж зад волана, в рамките на месец март-април има 3 съставени фиша и 1 издадено наказателно постановление. Много от анкетираните водачи пък не знаели кога е позволен обратният завой.
75 процента от положилите теста в Русе не били наясно с пътната маркировка. В Плевен пък само двама души отговорили правилно на въпрос за използването на обезопасителни колани. Нито един от участниците не знаел необходимото за превозните средства със специален режим на движение. Във Варна пък само половината знаели правилата при изпреварване.
Последвайте ни
0 Коментара: