Няколко месеца след световната си премиера на автосалона в Истанбул, Турция, второто поколение на Renault Fluence пристигна и в България. Триобемният модел на французите бе представен пред родните журналисти на специализиран тест-драйв по маршрута София – Чирпан и влиза в продажба от този месец. Сериозно обновеният седан е оформен от дизайнерите, следвайки новата идентичност на марката – все по-голяма емблема на черен фон и по-уверен „поглед“. В търсене на по-модерно излъчване са поставени дневни LED светлини и оптични фарове.
Интериорът също е претърпял известни изменения, като освен с по-добро качество на материалите, може да се похвали и с новата инфотеймънт система на Renault &ndash; R-Link, дигитален скоростомер, безжична телефония чрез Bluetooth още от базовото ниво на оборудване и други. В помощ на шофьора Fluence е оборудван с карта за дистанционно отключване/заключване и стартиране на машината &bdquo;Свободни ръце&ldquo;, електронна паркинг спирачка, асистент за потегляне под наклон и автоматична 6-степенна трансмисия EDC, куплирана с 1,5-литров дизелов dCi мотор със 110 к.с.&nbsp;<br /> <br /> Определено, основните новости при модела се крият под предния му капак. Там, освен досега познатите агрегати, може да бъде поставян актуалният 1,6-литров дизелов двигател на Renault-Nissan, който видяхме за първи път в гамата на французите при Megane и Scenic. Той разполага с мощност от 130 к.с. и въртящ момент от 320 Нм, като заменя остарелия 1,9 dCi с почти идентични показатели (130 к.с., 300 Нм). <br /> <br /> Модерният мотор разполага с редица технически решения, целящи намаляване на разхода на гориво и на изхвърляните в околоната среда вредни емисии на CO2. На този етап не е предвидена start-stop система, каквато работи в последния Megane. Останалите двигатели в гамата на Fluence са бензинов 1,6 16V (110 к.с.) и дизелови 1,5 dCi (90 к.с., 110 к.с., 110 к.с. EDC).<br /> Fluence стъпва на нашия пазар на цени от 27 890 лв с ДДС за версия с бензинов мотор (110 к.с.), 5-степенна ръчна скоростна кутия и ниво на оборудване Authentique. Най-скъпата модификация ще предлага 130 дизелови конски сили, 6-степенна механична трансмисия и топ пакет от екстри Privilige и ще е достъпна срещу 39 990 лв. В момента българското подразделение на Renault работи върху получаването на хомологация N1, която допълнително да отвори възможностите за колата на родния пазар.