Съдбата на 15 млн. дизелови коли в Германия виси на косъм
Групата за опазване на околната среда DUH заведе дело срещу германските водещи региони за производство на автомобили - Щутгарт и Дюселдорф, за нивата на прахови частици, надвишаващи стойностите за Европейския съюз. Екологичните организации посочиха, че нивата на прахови частици надхвърлят прага на ЕС в най-малко 90 германски градове.
Засегнатите германски региони обжалваха решенията, оставяйки федералния административен съд на Германия в Лайпциг да се произнесе дали такива забрани са законни.
Автомобилните компании се опитаха да предотвратят налагането на пълна забрана посредством споразумение за реорганизиране на софтуера за управление на двигателите на 5,3 милиона дизелови автомобила, като начин за по-чисти германските градове.
Екологичните организации обаче обявиха, че актуализациите на софтуера са недостатъчни и започнаха да лобират за автомобили с емисионни стандарти Евро-6 и Евро-5, които да получат хардуерни актуализации на техните системи за третиране на отработени вредни газове.
Германската група за автомобилна безопасност ADAC заяви, че хардуерните реконструкции на автомобилите с емисионен стандарт Евро-5 ще струват между 1400 и 3300 евро и могат да намалят замърсяването от дизелово гориво до 70 на сто.
Ройтерс отбелязва, че подобни нововъведения биха се оказали изключително скъпи за производителите на автомобили, като евентуална пълна забрана на дизеловите автомобили би могла да доведе до спад в цените на препродажба на моторните превозни средства, които цени се използват като важен индикатор за ценообразуването на лизингови и финансови договори.
Спадът в тези цени показа ясно ускорение към края на 2017-а, завършвайки годината с 52,6%, след като тя започна на ниво от 56%, заявиха в сряда анализатори от компанията Evercore ISI, цитирани от Ройтерс.
Evercore ISI прогнозира, че спад с 5% в тези цени на препродажба на дизеловите коли може да доведе до спад от цели 1,6 млрд. евро на оперативната печалба на осем водещи европейски и американски автомобилни производители.
Всичко това предполага, че днешното решение на върховния административен съд в Лайпциг може да окаже сериозно влияние на автомобилната индустрия както в Германия, така и в цяла Европа.
Последвайте ни
0 Коментара: