Шефът на СБА обяви, че предложението в закона за намаляване на скоростта от 140 на 130 км/ч по магистралите няма да има ефект, ако шофьорите не са отговорни.

Инж. Емил Панчев обясни защо мисли така. 

Обикновено тези водачи, които поддържат висока скорост, карат с 12 км над тази скорост и пак не биват санкционирани. Аз съм малко скептичен към това намаление, защото последиците от него дали ще се удариш в една кола със 140 или със 130 км, почти няма никакво значение.

Има малко значение спирачния път, тъй като между 20-30 км горе-долу се намалява спирачния път, но пак зависи с колко караш.

Ообикновено на автомагистрала това няма значение, тъй като никога не се изявява докрай спирачния път и там произшествията стават повече заради засичане и удряне в движещо се по-бавно превозно средство, а и атмосферните условия също са важни, заяви за бТВ Панчев. 

Според него каквито и закони да се приемат, не е от значение какво пише в тях, а как се прилагат спрямо нарушителите.