Понякога в автомобилите можете да намерите не един, а два акумулатора. Защо това е така? Как работи тази схема? Какво общо имат спирачките и околната среда? Как са свързани помежду си тези батерии и възможно ли е да се извади една от тях? Днес ще разгледаме тези въпроси.

Насам и натам

Нека започнем с подчертаване на две типични схеми за използване на два акумулатора. Първият е по-често срещан и се състои от две идентични батерии, свързани или просто паралелно, или чрез разединител на батерията. Понякога има и последователно свързване на батерии и ще говорим за разликите в тези връзки по-долу.

Втората схема предполага наличието на две батерии, едната от които е основната, а втората е резервна. Тази опция е много по-рядко срещана и предимно при автомобили от висок клас.

Е, сега нека се опитаме да разберем тези схеми по ред. Обещавам да не навлизам много в теорията на амперите, волтовете и амперчасовете, но ще трябва да си спомня нещо от физиката.

Така че в почти всеки дизелов Mitsubishi (L200, Pajero или Pajero Sport) и някои други SUV често можете да видите две еднакви батерии, свързани паралелно. Понякога и двете са монтирани под капака, понякога единият може да бъде под капака, а втората някъде под седалката на водача.

Защо са две?

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.