Отминаха дните, когато двигателите с турбокомпресор с малък работен обем бяха съмнителен избор. Всички лоши твърдения за тази технология също останаха в миналото.

Сред собствениците на автомобили има мнение, че:

Турбината е ненадежден агрегат. 

Двигателят с турбокомпресор има сложно устройство.

Турбокомпресорът води до повишен разход на масло.

Турбодвигателят загрява много време.

Сега ще разгледаме кое от тези твърдения е истина, използвайки за база популярните двигатели на VW и Ford. 

Навремето възникнаха много въпроси относно турбо двигателите на Volkswagen с малък работен обем (1,2 и 1,4 л) от серията CAX и CBZ. Предполагаше се, че при тях износването на групата цилиндър-бутало може да достигне критичната стойности още преди 100 хиляди километра. Има две причини за това бързо износване.

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.