Експертите обясниха кое ангренажно задвижване е по-надеждно: ремък или верига.

Най-простото и надеждно задвижване на разпределителния вал е зъбното задвижване. Вземете чифт зъбни колела със съотношение на зъбите 1:2 - и проблемът е решен: разпределителният вал винаги ще се върти два пъти по-бавно от коляновия вал. Няма какво да се счупи: нищо няма да се разкъса или разтегне.

Въпреки това, тъй като валовете се отдалечаваха един от друг, както и поради увеличаването на скоростта им на въртене, е необходимо друго решение - по-компактно и с по-малка инерция. Така се появиха веригите в задвижването.

Сложните V-образни двигатели често изискват използването на множество вериги в ангренажното задвижване.

След това обаче инженерите пожелаха да  направят задвижването по-леко и по-просто, затова те сложиха ремък вместо верига. И двата вида задвижване имат както предимства, така и недостатъци.

При двигателите на евтините автомобили ремъкът се оказва по-лек, по-прост и по-евтин от веригатата

Ясно е, че при избора на автомобил малко хора се замислят какво върти валовете - ремък или верига. Но все пак е по-добре да се вземе предвид този фактор.

Например, ако специализираните форуми никога не се оплакват от ниския ресурс на веригата в определен модел, тогава верижното задвижване може да е за предпочитане за вас. Въпреки че като цяло ремъкът, разбира се, е по-модерен.

Предимства и недостатъци на верижните и ремъчните задвижвания.

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.