Делът на такива автомобили на вторичния пазар е малък. Моделите с три врати се считат за малко непълноценни в нашата страна - и се предпочитат такива с пет врати.

Моделите, които са позиционирани като купе, като цяло, отделна са каста - един вид "тузарски" автомобили, не са подходящи за семейството и ежедневието.

Липсва практичност.

Въпреки че може да се спори за критериите за практичност, защото няма рационален смисъл да купувате пет врати, ако трябва да се возите в колата сам.

Междувременно тривратката има поне две обективни предимства.

Хеч или купе?

Разликата между хечбек и купе (и други лифтбекове) в модерните времена е доста размазана. Формално се изразява в оформлението - хечбекът има задна врата, която се отваря със стъкло, а купето е, грубо казано, седан с две врати, но с дефектен втори ред седалки или изобщо без него.

Търговците обаче не винаги следват правилата и един от резултатите от тяхната работа е появата на условна категория "кръстосано купе" с пет врати. С думата "купе" често се нарича хечбек, ако искат да подчертаят неговата "спортност".

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.