Българският пилот Владимир Арабаджиев подписа договор с отбора "Пикет Гран при" и ще се състезава в сериите GP2 Азия тази зима. Контрактът на българина е с опция за основните серии на GP2 догодина, които са една стъпка преди Формула 1.

Договорът е резултат от успешните тестове на Владо на пистата "Херес" в Испания миналата седмица. Тогава Арабаджиев за първи път седна в машината на този тим и след серията от обиколки в четвъртък беше изключително доволен от резултатите си. Новият сезон в GP2 Азия се състои от 4 кръга. Първият е на 30 октомври в Абу Даби, а вторият отново в Абу Даби - на 2 февруари 2010 година. Следват два старта в Бахрейн на 25 февруари и на 11 март догодина. Всеки кръг се състои от две състезания - събота и неделя.

"GP2 е шампионат на много високо технологично ниво. Необходими са много тестове и опит с колата, които могат да се осигурят само от топ-отбор. "Пикет Гран при" са едни от най-силните екипи в шампионата. Миналата година имаха дори и двойна победа в GP2 Азия. Надявам се с тяхна помощ да се доближа до опитните пилоти. Повечето от тях имат по няколко сезона зад гърба си. Благодаря на Globul, Victoria Group и останалите спонсори, които ме подкрепят в кариерата ми", заяви пред Sportal Владо.

"Пикет Гран при" е наследник на напусналия Формула 1 по финансови причини отбор на Минарди. Следващата серия от тестове вече с новия си екип Владимир Арабаджиев ще направи в Абу Даби. Официалните дати за тренировките на новата писта "Яс Марина" са 23 и 24 октомври. А след това на 30-и, 31-и октомври и 1 ноември ще бъде първото състезание за сезона в GP2 Азия. През този уикенд е и последният старт от настоящия сезон във Формула 1.

През последните две години Владо се състезава във Формула Мастър и записа многобройни успехи и победи. Основният шампионат GP2 се провежда в Европа и за тази година вече приключи. Шампион за 2009 година стана Нико Хюлкенберг, който се свързва за място в Уилямс във Формула 1 догодина. Болидите в GP2 Азия са напълно еднакви с тези в основните серии, като използват предишната аеродинамична модификация. Двигателите са на Рено V8, 4000 кубика с модифицирано управление за работа при висока температура, което "ограничава" мощността до 580 к.с Шаситата се произвеждат от Далара. /БЛИЦ