Националният картинг шампион в клас Ротакс Макс Георги Тачков бе на крачка да достигне финалното състезание на световното първенство на Ротакс Макс в Португалия. 15-годишният русенец, който наскоро тества за Лотус във Формула ADAC Masters впечатли и на моменти бе най-бързият пилот на пистата. Тачков направи поредица изпреварвания като два пъти за по-малко от 10 обиколки от края на колоната влизаше в Топ 10. Повреда в двигателя в последната гонка обаче му попречи да достигне исторически първи финал за България на това първенство.

Всички участници имаха на разположение еднаква техника като гуми, шасита и двигатели. Тачков бе един от най-младите състезатели в класа си, съставен от шампионите на 52 страни, а заради финансови трудности той бе и един от малкото, които не бяха тренирали предварително на пистата. Така в тренировките Георги трябваше да учи пистата и да привиква към шасито Соди Карт. Въпреки това той стартира много убедително, давайки 13-то време на първата тренировка и остана уверен за предстоящата квалификация.

"Пистата "Алгарве" край Портимао е изключително бързо трасе и нивото на конкуренцията тук е невероятно високо, почти всички са по-възрастни и опитни от мен с много международни успехи. В тренировките трябваше да науча пистата докато се адаптирам към карт, който няма предни спирачки. Това за мен е новост, защото през изминалия сезон съм привикнал да се състезавам с предни спирачки и да спирам много по-късно. Това обаче не ми попречи да покажа, че мога да бъда бърз и на световната сцена", сподели Тачков.

В първото състезание българинът летеше и в по-голямата част от него бе най-бързият пилот на пистата. Веднага след старта той започна да изпреварва един по един, а често и по двама пилоти на веднъж, за да се добере до 7-ата позиция в състезание само от 11 обиколки. Във второто състезание сценарият отново бе на път да се повтори, Георги достигна отново до 7-ата позиция две обиколки преди края, но допусна грешка и завърши 18-и като започна да усеща прекъсване на двигателя си. За сутрешната тренировка от предпоследния ден на надпреварата времето бе много лошо, за първи път пилотите трябваше да карат под силен дъжд. В хаоса обаче организаторите сътвориха гаф и намериха мокрите гуми, маркирани за Тачков едва 2 минути преди края на тренировката. Така той трябваше да участва в третото решително състезание без никаква тренировка на дъжд. Това нямаше особено значение, защото още във втората обиколка от решителното състезание двигателят му спря.

"По време на квалификацията губех много време, защото нямаше пилот пред мен, на който да му използвам въздушната диря на дългите прави, а накрая и най-бързата ми обиколка бе провалена. Въпреки това бях сигурен, че мога да бъда много по-бърз и го доказах веднага на тренировките с второто си време като подобрих с близо 1 секунда и времето си от квалификацията. Когато нямах проблеми, можех да се боря с лидерите. Два пъти успях от задни позиции да ги настигна, и то за по-малко от 10 обиколки, в които често давах и най-бърза обиколка. В първото състезание времената ми бяха по-бързи от тези на победителя Лахейн от Австралия, но за съжаление повредата в електрическата система на двигателя ми коства шанса за успех. Много съм разочарован по такъв начин да пропусна участие във финала", каза още Тачков.