Двата български екипажа – Димитър Илиев/Янаки Янакиев ("Виваком Рали Тим") и Петър Гьошев/Димитър Спасов ("Престиж Рали Тим") завършиха описването на петнадесетте специални етапа от Рали Хърватия. Във всеки от трите дни на тренировките нашите са пътували по 252.66-те километра на отсечките при непрекъсната промяна в условията – дъжд, слънце, мъгла, градушка и дори сняг.
Температурите са варирали от 6 до 26 градуса, а на моменти дъждът е преминавал в градушка. Заради гъстата мъгла на няколко пъти Илиев и Янакиев са карали много бавно като пилотът смята, че видимостта в тези моменти не е надхвърляла повече от 10 метра.
"По всичко изглежда, че такова ще остане времето и в дните на състезанието. За съжаление на мен повече ми допадаше варианта на специалните етапи край Загреб, бяха по-технични. Но задачата ни тук е съвсем различна и ние не гоним класиране, а единствено трупането на състезателни километри, за да се адаптирам към автомобила", сподели пред RallyXpress Димитър Илиев.
В същото време Петър Гьошев, за когото вторият кръг от европейското първенство ще е първото голямо състезание извън България, намира трасетата за изключително специфични.
"Нямат нищо общо с онова, което сме свикнали да караме в България. Първият и по-лесен ден от състезанието е със силно абразивен асфалт, държи добре колата на пътя. Вторият ден е смесен – тесни пътища, с горски пасажи и много фракция. Там се стига поне до 1700 метра над морското равнище. Най-неприятни се последните четири специални етапа (третият ден е най-къс – 96.66 км), защото отсечките са с хлъзгав асфалт. От двата етапа, които се минават по два пъти, късият вариант – Ушка (12.53 км) е по-неприятната. Дългата отсечка (Лупоглав – 35.80 км) е по-интересната", обясни Гьошев. /БЛИЦ