Един от най-известните рали състезатели у нас Илия Царски постави интерес въпрос към организаторите на Планинско изкачване Благоевград. Той обясни и каква е причината, довела до смъртта на пилота Георги Георгиев. Царски споделя и видео от собствената си онборд камера, от което става ясно колко опасно е трасето и на мястото на Георгиев е можело да бъде всеки друг състезател.

ИЗЯВЛЕНИЕТО НА ИЛИЯ ЦАРСКИ
„Давам си сметка, че на мястото на колегата Георги Георгиев можеше да бъда както аз, така и всеки един мой колега. Затова като многократен шампион в дисциплината Планинско изкачване, многократен победител на Планинско изкачване Благоевград и пилот с над 30 годишен стаж, бих искал да изкажа моята лична гледна точка за трагичния инцидент край село Делвино по време на втори тренировъчен манш от Планинско Благоевград 2021, за съжаление завършил с фатален край за мой колега. При преминаване през финала с висока скорост (според мен с около 200км/ч), знаейки, че има твърде малко разстояние за намаляване на скоростта до безопасна такава, пилотът натиска рязко педала на спирачките, в следствие на което тежестта на автомобила се премества отпред, задната му част олеква, колелата блокират и губи сцепление поради факта, че гумите не са в работна температура. Доказателство за това е следата, която задна лява гума е оставила. Нейния цвят е клонящ към сив, което показва, че гумата не е имала достатъчно сцепление с асфалта. Именно заради това пилотът губи контрол, като се завърта леко на дясно и така се удря в стената.

На видеото от онборд камерата ми, минута след катастрофата, се вижда колко е нестабилен и моят автомобил. На всеки колега е ясно, че пилотирането на автомобили от порядъка на 700-750 к.с. ускоряващ от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди със студени гуми, които не осигуряват нужното сцепление е изключително опасно, граничещо със самоубийство.

Тук е момента да попитам кой и защо забрани подгряването на гумите, което дава нужната стабилност и сигурност на автомобила??? Знам и отговора който ще получа, "Така е в Европа".... да, не оспорвам, че е така, но не бива да се омаловажава и факта, че нашите трасета дори не се доближават до Европейските.“