Бившият генерален секретар на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС) Георги Гвоздейков даде пресконференция, на която официализира кандидатурата си за поста на президент на автомобилния спорт у нас. Новият избор на управителното тяло и неговият президент трябва да бъде направен на общо събрание на 30 май в залата на Българския червен кръст в столицата. То беше свикано от сегашната управа на БФАС, след като на 4 април членуващите във федерацията автомобилни клубове не приеха нито отчета за миналата година, нито бюджета за сегашния сезон, който върви от февруари месец насам. Гвоздейков категорично заяви, че не просто иска властта във федерацията, а я желае, за да направи коренни промени в нейната работа и изтъкна, че заради липсата на тези промени спортът продължава да се движи надолу.

"Нямаме никакво развитие!", категоричен е Гвоздейков, който смята, че друга причина за сегашното положение на автомобилния спорт е и това, че има тотално застаряване не само на състезателите, но и на съдиите, които според него били "на пенсионна възраст".

Преди пресконференцията кандидатът за мястото на Радослав Козлеков, сегашният президент на БФАС, Георги Гвоздейков раздаде своята програма за развитие на спорта, по която той е работил в продължение на повече от 3 месеца и е със срок до 2020 г. Факт, който трудно може да бъде оспорен е, че подобна програма нито един от предишните четирима кандидати - Александър Александров, Стоян Рътков, Камен Михайлов и сегашният председател на УС Козлеков, не са разработвали - нито за толкова дългосрочно развитие, нито в такива детайли, които да променят спорта в продаваем продукт в бъдеще. Гвоздейков обаче ги сложи в малкия си джоб и изкара подробно начертаните си идеи.

"Фактически аз представям идеите си, а не личността си и във всеки случай не искам самоцелно да бъда президент на БФАС. Работя, за да бъдат направени промени в бъдеще. Не ме е страх, че така написана програмата ми може да бъде открадната от конкуренти. Първи съм я направил", каза бившият състезател от Твърдица.

"Думата власт няма почва в тази федерация. Председателят не трябва да бъде облечен във власт. Предложената реформа е различна. Председателското място не ми е самоцел. Не искам да звучи бунтарски, но всяка революция трябва да има лидер", каза Гвоздейков.

Според него първата стъпка е преструктуриране на централата и сформиране на контролен съвет, който ще може да следи спазването и изпълненията на решенията от всички органи на федерацията. "Думите са маркетингова стратегия, рекламна стратегия и развитие. Председателят трябва да е мотор за развитие и да следи целия процес ежедневно. Трябва да се научим да изкарваме пари от този спорт. Събраните пари няма да отиват само в организаторите, а и във федерацията и ще бъдат инвестирани в мерки за сигурност. Не се притеснявам за изборите. Аз представям идея, не личност. Вече сме се нагледали на личности. Хората трябва да са професионалисти, мениджъри, необременени от времето. Тези кадри трябва да си ги внесем отвън, не съм казал, че те трябва да бъдат от нашите среди. Хора фигуранти не ми трябват. Клубовете може и да не са готови за подобни промени, но няма за кога да ги отлагаме", призова бившият пилот.

За момента не е ясно кои ще бъдат конкурентите на Гвоздейков. Кандидатурите могат да бъдат издигнати далече преди изборите на 30 май, но също така и в деня на самото събрание.