Мико Хирвонен оглавява генералното класиране на Рали Швеция 2011 след края на втория ден на надпреварата. Финландецът пое водачеството в средата на деня. Втори след него е Мадс Остберг (+7,4 секунди), а трети Петер Солберг (+8,9 секунди).

Следобедът започна с етапна победа на Себастиан Льоб. Той бе с 6,5 секунди по-бърз от втория Яри-Мати Латвала и с 6,7 секунди от третия - съотборника си Себастиен Ожие. Причина за забавянето на Латвала по неговите думи е било завъртане 2 км преди финала на етапа.

Класиралият се четвърти Петер Солберг заяви, че за да догони лидера Хирвонен е необходимо да промени настройките на своя Ситроен DS3 WRC.

От своя страна предишният водач в генералното класиране Остберг даде 8-о време и изостана още повече от Хирвонен, тъй като губеше доста, преминавайки първи по отсечките.

При втората следобедна отсечка лидерът Хирвонен обаче се завъртя и в резултат разликата с основния му съперник Остберг стана само 0,6 секунди.

"Завъртях се на много бърз участък и трябваше да карам в обратната посока, за да немеря място, където да обърна. Това прави нещата много по-вълнуващи и непредсказуеми", обясни Хирвонен.

Латвала пък с третото си постижение в етапа успя да изпревари Солберг в генералното за 3-ата позиция. Първи и втори в етапа се класираха пилотите на Ситроен Льоб и Ожие.

След третата отсечка за съботния ден Хирвонен отново успя да увеличи преднината си пред Остберг, след като даде 6-о време, а Мадс остана след него, пише clubs1. Отсечката спечели Ожие, а съотборникът му Льоб остана втори на 3,3 сек.

Кими Райконен пък задмина Пер-Гунар Андерсон в генералното и вече е на 7-а позиция. Сред причините е и проблемът на Андерсон с управление на автомобила му. След преминаването и на 4-ата следобедна отсечка стана ясно, че първите петима пилоти в генералното класиране имат реален шанс да се борят за победата в Рали Швеция 2011. Причината е, че изоставането им е събрано в 15 секунти и това са: Хирвонен, Остберг, Солберг, Латвала и Ожие. Льоб се движи 6-и, но заради загубеното време в петък раликата му от лидера е доста по-сериозна - 1:41.5 минути.

Последният за деня етап бе суперспециалният в Карлщад. Петер Солберг бе най-бърз в отсечката, следван от Латвала и Андерсон. Промяна в генералното класиране след неговото изминаване обаче сред първите петима липсваше, а разликите им се останаха приблизително същите. Днес е последният ден от Рали Швеция 2011, в който пилотите ще минат още 6 скоростни отсечки. /БЛИЦ