„Индустриал Комерс“ и Българска федерация по автомобилен спорт (БФАС) официално представиха състезателния автомобил Хюндай i20 Coupe R1 на тържествена церемония. Колата е разработена специално за едномарковия шампионат Хюндай Рейсинг Трофи.
На събитието присъстваха министърът на младежта и спорта Красен Кралев, председателят на БФАС Радослав Козлеков, Анатоли Илиев – секретар на организационен комитет на инициативата София – Европейска столица на спорта 2018 г., Стефан Митов - национален директор продажби на „Индустриал Комерс“ – официален вносител на Хюндай за България, Георги Гвоздейков – проджект мениджър на Хюндай Рейсинг Трофи. За да уважи събитието, от Италия пристигна и Иван Фереро, собственик на Atech-Racing Italy. Фирмата произведе вътрешното оборудване на колата - седалки, волан, колани, както и екипите на пилотите.
Организаторите на шампионата представиха и първия екипаж, който ще участва в едномарковия шампионат Хюндай Рейсинг Трофи - пилотът Григор Григоров и неговият навигатор Янаки Янакиев. Заедно с тях, министърът на младежта и спорта Красен Кралев, председателят на БФАС Радослав Козлеков и организаторите от Хюндай Стефан Митов и Георги Гвоздейков разкриха автомобила пред официални гости, представители на бизнеса, автомобилни и картинг състезатели и медии.
На събитието бяха представени кандидат-пилоти за Хюндай Рейсинг Трофи - Васил Жеков, Симеон Донов, Иво Георгиев, Станислав Владимиров, Иван Влъчков, Кольо Карастоянов, Симеон Симеонов, Георги Делчев и Дочо Цвятков.
“За мен е чест, че присъствам на това важно за българския автомобилизъм събитие. Бих искал да изразя подкрепата на Министерство на младежта и спорта към този проект, на който аз гледам като академия за млади таланти“, заяви министър Красен Кралев. Той допълни още, че създаването на тази акадамия прави автомобилния спорт по-достъпен за младите пилоти. „Пожелавам успех на пилотите в предстоящите състезания на Хюндай Рейсинг Трофи и успешен старт на организаторите”, каза още Красен Кралев.
Председателят на БФАС Радослав Козлеков коментира, че шампионатът е от изключително значение за развитието на автомобилния спорт и помага на младите пилоти да усъвършенстват професионалните си умения. “Шампионатът е достъпен за всички, които желаят да изградят кариера в автомобилния спорт и пилотите ще работят усилено с треньора Николай Николов, подбран от БФАС. Очаква ни един страхотен сезон - много професионален, предизвикателен и градивен. Нека да си пожелаем успех”, каза още Радослав Козлеков.
Стефан Митов - национален директор продажби на „Индустриал Комерс“, заедно с проджект мениджъра на Хюндай Рейсинг Трофи - Георги Гвоздейков представиха пред гостите проекта и техническите характеристики на състезателния автомобил Хюндай i20 Coupe R1.
„Основната цел на проекта е да развиваме автомобилния спорт, като професионално обучаваме младите пилоти и ги популяризираме, благодарение на атрактивния формат на шампионата Хюндай Рейсинг Трофи и риалити програма за изпълнение на индивидуални мисии на състезателите“, коментира Стефан Митов.
Първият автомобил Хюндай i20 Coupe R1 е изцяло създаден в сервизния център на Хюндай в Стара Загора. Това е базата, в която състезателните коли ще бъдат изцяло обслужвани и сервизирани от Хюндай специалисти и ще се съхраняват преди и след всяко състезание на Хюндай Рейсинг Трофи.
Хюндай i20 Coupe R1 е професионално модифициран на базата на напълно новия модел Хюндай i20 Coupe и е подготвена по специални методи за състезателен автомобил. Колата е с бензинов 4-цилиндров 1.4 DOHC 16V двигател със 100 к.с. По правила на БФАС, автомобилът разполага със стандартна 6-степенна синхронизирана механична трансмисия с кратък превод.
„Подсиленото купе и по-широката следа осигуряват повече стабилност на пътя. Колата е със сменени спирачен тръбопровод, горивен тръбопровод, както и ауспухова система. Окачването на автомобила е предназначено специално за състезателен режим“, сподели Георги Гвоздейков, проджект мениджър на Хюндай Рейсинг Трофи.
Водещата английска компания Custom Cage пристигна в България през месец март, за да вземе размери на колата за специално разработен рол кейдж за Хюндай i20 Coupe R1, според най-високи световни стандарти. Основателят Роджър Невит персонално контролира процедурите по измерване на купето на автомобила в Стара Загора. Рол кейдж e специално инженерно разработена метална конструкция, която инсталирана в автомобил, се грижи за обезопасяването на шофьора при преобръщане на превозното средство. Конструкциите бяха изработени с уникалната технология “лазерен скенер“ в рамките на две седмици, като процедурата се извърши от опитния екип от професионалисти и инженери на Custom Cage в Обединеното Кралство.
„За професионално протичане на шампионата Хюндай Рейсинг Трофи ще полагат грижи няколко екипа от експерти. Основополагаща е мисията на шампионата, но изпълнението зависи от ентусиазма и отговорността на хората, които ежедневно ще мислят и действат за успешното реализиране на състезанията, за да изгреят звездите на небосклона на автомобилния спорт в България. Хюндай вярва в младите пилоти и с увереност им поверява отговорността да представят по възможно най-добрия начин възможностите на състезателните автомобили Хюндай i20 Coupe R1 и да се откроят талантите на състезателната сцена“, споделиха още организаторите на проекта и събраха за обща снимка целия екип, който ще работи за провеждането и популяризирането на шампионата.
Кралев уважи представянето на състезателния Хюндай i20 Coupe R1 (СНИМКИ)
Подсиленото купе осигурява повече стабилност на пътя, обясни проджект мениджър на Хюндай Рейсинг Трофи Георги Гвоздейков
София, България
634
0