Провеждането на Рали България и други състезания от календара на Автомобилната федерация на България са пред провал, алармират от АФБ. Причината е скандална заповед, издадена от служебния министър на младежта и спорта Андрей Кузманов, с която на централата е забранено да организира състезания за период от 6 месеца.
Въпреки че инспекторатът на Министерски съвет установява, че заповедта е нелегитимна, настоящият спортен министър Радостин Василев отказва да я отмени. Срещу заповедта е заведено и дело, като в момента се чака произнасянето на Административeн съд - София, но юристите на ММС го бавят с процедурни хватки.
Така вместо през март, сезонът ще стартира чак през юни и то, ако спънките. По този начин календарът на състезанията става изключително сгъстен и няма техническа възможност всички да бъдат обезпечени с персонал, тъй като има уикенди с 3-4 старта. Техническата подготовка на автомобилите също става невъзможна.
Допълнителна пречка пред провеждането на Рали България е и отказът на държавата да го подпомогне финансово. За 51 години легендарното рали не е провеждано само веднъж – през 2020 г., когато спортните събития бяха спрени заради кризата с COVID-19.
Кои точно стартове ще отпаднат от календара ще стане ясно на 12 март, когато е Общото събрание на федерацията. От централата са притеснени, че тече организация за отнемаме на лиценза й и предоставянето му на Българската федерация по автомобилен спорт (с президент Румен Дунев).
Натискът върху Автомобилната Федерация на България се засилва, след като на 28 януари министър Радостин Василев подписва заповед с 26 точки искания за представяне на документи. Самата заповед не е връчена на федерацията, като искания са й предадени чак на 15 февруари със срок за отговор до 25 февруари. Въпреки краткия срок, документите са предадени в ММС, независимо че екземпляри на повечето от тях се намират именно там. От федерацията обаче се оплакват, че служителите на министерството, които извършват проверката, демонстрират изключително лошо поведение към техните представители.
Скандален е и фактът, че на 12 февруари, като членове на федерацията в регистъра на ММС са вписани нови три клуба, които няколко дни след това, без каквито и да е обяснения и мотиви, изчезват от сайта на регистъра. За това има доказателства със скрийн-шотове. Тъй като от спортното министерство не отговарят на писмата на Автомобилната Федерация на България, отново е сезиран инспекторатът на Министерски съвет, който започва нова проверка.