Шефът на Надзорния съвет в тима на Мерцедес Ники Лауда разкритикува гумите на италианския доставчик „Пирели” за този сезон във Формула 1.

След Гран при на Австралия бързото изхабяване на гумите костваше победата на актуалния световен шампион Себастиан Фетел с Ред Бул и първото място на подиума бе за Кими Райконен с Лотус.

„Изкуственото подсигуряване на повече спирания в бокса е грешно, тъй като така зрителите губят всякаква представа за това как всъщност протича състезанието”, сподели Лауда пред „Билд”.

При победата на Айсмен в Мелбърн имаше честа смяна на водачеството въз основа на стратегиите, а така лидери в определени моменти бяха дори пилотите не Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън, както и Адриан Сутис с Форс Индия.

„Производителят Пирели не може да направи нищо, защото подсигурява това, което ФИА поръча. Но в 90% от едно състезание не се разбира кой наистина е лидер. Ако меките гуми останат толкова меки, това е лошо за Формула 1. Зрителите ще се разочароват, ако има повече от две спирания в бокса. Този път е напълно погрешен”, допълни австриецът.

През миналия сезон отборите също недоволстваха от гумите и в първите 7 състезания се стигна до 7 различни победители.