Случилото се в нощното Гран при на Сингапур поднови дискусиите относно правилата за излизане на кола за сигурност на пистата при състезанията от Формула 1. Заради излитането от пистата на легендата Михаел Шумахер този уикенд по средата на надпреварата се наложи колоната да бъде поведена от кола за сигурност. По този начин огромната преднина на лидера Себастиан Фетел с Ред Бул бе стопена и за Дженсън Бътън от Макларън се откри шанс да атакува първото място. Британецът обаче тъкмно бе застигнал с обиколка един куп болиди, които не можеше да изпревари заради колата за сигурност. Така при рестартирането на надпреварата Фетел се откъсна напред, а Бътън се забави с ипреварването на изостанали болиди и по този начин не успя да догони германеца и да се включи в битката за победата.
“Според мен трябва да се разгледат правилата при рестарт в такива ситуации. Не е честно между водачите в класирането да има толкова много изостанали пилоти. Втората част от състезанието щеше да е много по-интересна за феновете и зрителите, ако нямаше толкова много застигнати с обиколка болиди”, заяви тестпилотът на Макларън Гари Пафет.
“За мен е по-добре застигнатите с обиколка да бъдат изваждани от състезанието, за да се получи едно по-добро шоу. В крайна сметка Себастиан дръпна напред, докато Бътън имаше пред себе си в продължение на цяла обиколка Кобаяши и това уби шансовете му да атакува още веднъж победата. Това е мнението ми, но трябва да приема настоящите правила”, добави пък босът на “сребърните стрели” Мартин Уитмарш. /БЛИЦ
Нови дискусии за излизането на кола за сигурност
Шефът на Макларън Мартин Уитмарш недоволства от множеството изостанали пилоти
Сингапур, Сингапур
356
0