Полугола активистка със заешки уши на главата и пухкава опашка се пребори с ниските температури в Пьонгчанг, за да протестира срещу тенденцията олимпийските спортисти да носят дрехи, направени от животински кожа и козина
Докато температурите показваха -16 градуса по Целзий, активистката за защита на животните Ашли Фруно беше на студа само по бял сутиен и боксерки пред олимпийския медиен център. Тя размахваше знак с призив: „Шампионите не носят козина“.
Въпреки че престоя над 15 минути на смразяващия студ, тя беше категорична, че нейната организация ПЕТА (Хора за етично отношение към животните) не планира да протестира по време на олимпийските игри (9-25 февруари) срещу оспорваната търговия с кучешко месо в Южна Корея.
„Определено тук е студено, но нищо не може да се сравнява с мъките, които животните преминават във фабриките за изделия от кожа и козина. За съжаление животинската козина се носи от много корейци. Тази тенденция не трябва да я има на олимпийските игри и затова молим всички: „Спрете да носите дрехи от козина“. Има толкова много стилни и красиви алтернативи, които обезсмислят свалянето на кожите от гърбовете на зайците“, заяви Ашли Фруно.
Активистите за правата на животните многократно призоваваха Южна Корея да прекрати яденето на кучешко месо на предишни големи спортни прояви в страната. По време на Мондиал 2002 Бриджит Бардо поведе кампания, която предизвика реакция в азиатската държава. Правителството беше забранило продажбата и консумацията на кучешко месо по време на летните олимпийски игри в Сеул през 1988 г.
„Жестокостта към животните си е жестокост и няма значение дали става дума за кучета, зайчета, норки или еноти. Говорим и протестираме по различни теми по време на присъствието си в Южна Корея, но не планираме никаква кампания срещу продажбата на кучешко месо“, обяви активистката на ПЕТА, която призна, че се справя по-добре със студа, тъй като е канадка.
„Търговията с изделия от животински кожи и козина в Азия е много развита. Тук са едни от най-големите износители на такива продукти. В китайските фабрики зайчетата се държат в клетки и се убиват с бой или им прерязват гърлото докато са в съзнание“, допълни Ашли Фруно.
През 2017 г. Южна Корея затвори най-големия си пазар за кучешко месо в Сеонгнам, където годишно се продаваха над 80 000 живи или мъртви кучета. Целта на тази акция беше да се намалят критиките по темата преди зимните олимпийски игри в Пьонгчанг.
На пазара кучетата се държат в клетки и се умъртвяват с бой. Счита се, че така се увеличава производството на адреналин при животните, а корейците вярват, че така месото подпомага мъжката плодовитоост.