Тайгър Уудс се очаква да покаже феноменалната си класа догодина в България. Царят на голфа с голяма доза сигурност ще е сред участниците в 48-ото издание на турнира Volvo World Match Play 2013. Арена на престижното състезание, което е сред най-големите в света в спорта на богатите, ще е на игрището “Трешън клифс” край Каварна от 16 до 19 май 2013 г.

Турнирът е сред най-силните и обикновено събира 24 от най-едрите звезди на голфа. Догодина наградният фонд, изцяло осигурен от организаторите “Волво” и маркетинговия гигант IMG, ще е 3,4 милиона евро. Това със сигурност ще е и състезанието в цялата история на родния спорт, разпределило най-много пари у нас.

“Трешън клифс” (в превод - “Тракийски скали”), което следва около 2 км от бреговата ивица преди началото на вдадения в морето нос Калиакра, е първото в Източна Европа, което приема турнира на “Волво”. Новата стратегия на организаторите - шведската автомобилна марка и IMG, предвижда от 2013-а година шампионатът да се провежда на различни нови места на ротационен принцип. Последните 3 надпревари прие игрището “Финка Кортесин” в Испания. Партньори в домакинството ще са правителството и Българската голф асоциация.

“Трешън клифс” е едно от най-вълшебните и предизвикателни за игра в света”, каза великият голфър Гари Плеър, проектирал 18-те дупки в местността “Топола”. Там е и най-високият бряг по Северното Черноморие, който на места се извисява над 100 метра над водата, а гледката спира дъха.

“За нас е удоволствие да работим заедно с българското правителство и с Българската голф асоциация и сме радостни, че те дадоха подкрепата си за този престижна надпревара с богати традиции", каза пред "Труд" Пер Ериксон, шеф на Volvo Event Menagement.

"Това е 128-ият турнир по голф, изцяло спонсориран от нас”, добави той.

“След повече от 10 години усилена работа това международно признание е напълно заслужено", коментира Красимир Гергов, председател на Българската голф асоциация.

"България демонстрира своята идентичност и отлични туристически и спортни условия пред “Волво”, IMG и Европейската верига по голф. Така тези престижни компании и организации избраха страната ни за домакин”, добави Гергов.

Редовно турнирът Volvo World Match Play събира по около 250 журналисти, пратеници на медии от цял свят. Тв аудиторията му е над 1 милиард зрители, защото има преки предавания по “Евроспорт”, “Скай”, Си Ен Ен, Ройтерс и др. Състезанието обикновено се посещава от около 8000 туристи, повечето от категория богати. Пристигат и бивши световни величия в голфа, както и много светски личности. Организаторите изчисляват, че маркетинговият ефект за България от всички публикации и излъчвания в медиите по света ще е около 100 милиона долара.