Спечелилият дубъл в Германия Байерн е най-ценната футболна марка в света, сочи ежегодната класация на консултантската агенция Brand Finance. Немският колос е оценен на 896 милиона евро, което означава повишаване на марката с 36 милиона евро.

Втори е настоящият европейски клубен шампион Реал (Мадрид), чиято футболна марка струва 768 милиона евро и бележи ръст от 147 милиона евро, изпреварвайки дългогодишния лидер в класацията Манчестър Юнайтед. „Червените дяволи” отстъпват на трета позиция, като марката им се оценява не 739 милиона евро.

Най-голям скок бележат френския и испанския шампион. ПСЖ скача от 24-о на 10-о място с ръст от 238 милиона евро и е актуално оценен на 324 милиона евро. Атлетико (Мадрид) пък от 37-а позиция вече е на 19-а с ръст от 57 милиона евро.

Манчестър Сити сксча от осма на пета позиция, като само за една година марката на отбора, който спечели Висшата лига, струва 510 милиона евро. В последната класация марката е струвала едва 332 милиона евро.

Топ 10 на класацията:
1 (1). Байерн – 896 милиона евро (860)
2 (3). Реал Мадрид – 768 (621)
3 (2). Манчестър Юнайтед – 739 (837)
4 (4). Барселона – 622 (572)
5 (8). Манчестър Сити – 510 (332)
6 (6). Арсенал – 505 (410)
7 (5). Челси – 502 (418)
8 (7). Ливърпул – 469 (361)
9 (10). Борусия Дортмунд – 327 (260)
10 (24). ПСЖ – 324 (85)

Заб. (в първите скоби е позицията на отбора за 2013 година, а във вторите стойността на марката за миналата година)