Германският колос Байерн (Мюнхен) направи марекетингов трик на профила си в социалната мрежа “Фейсбук” с цел да надъха феновете си за предстоящите срещи от втория дял на Бундеслигата този сезон.

Тази сутрин в официалния сайт на баварците се появи следното съобщение:

В началото на година Ули Хьонес обяви, че е възможно привличането на нов играч с думите: “Какво ще правим, когато Марио Гомес се контузи? Тогава ще се нуждаем от истинска бомба, човек, който винаги може да играе, в Барселона или Манчестър”. Ето че малко преди затварянето на прозореца Байерн нанесе истински трансферен удар. За 15:00 часа (б.р. българско време) е насрочена пресконференция, на която Кристиан Нерлингер ще представи новото попълнение. Спортният директор вече обяви: “Ще бъде уникално ново попълнение в офанзивен план”. Трансферът ще бъде обявен първо във “Фейсбук” в 15:00 часа”.

Голяма част от феновете изчакаха уречения час, в който дойде голямото разочарование за тях, след като разбраха, че става въпрос за маркетингов трик. Голяма част от местните медии в Мюнхен също останаха заблудени и очакваха напразно Кристиан Нерлингер да дойде на уречената пресконференция.

Всъщност въпросната пресконференция представлява клип във “Фейсбук”, на който се появяват престашето на баварците, Кристиан Нерлингер и капитанът Филип Лам. След поредица от хвалби за новото попълнение Кристиан Нерлингер показва снимка. На нея обаче всеки един от феновете на Байерн, които са харесали профила на клуба във “Фейсбук”, може да види собствената си профилна снимка от социалната мрежа, а не действително очакваната от всички трансферна бомба. След това Нерлингер представя и екип с номер 8 и името на съответния фен, който гледа клипчето във “Фейсбук”.

От клуба обявиха, че с акцията под името “Новата звезда на Байерн” са искали да покажат, колко много държат на феновете, които са 12-ия играч на отбора. Някои от привържениците на барваците реагираха положително, докато други засипаха с критиоки клубното ръководство в коментарите си след това.

“Скъпи фенове, вие всички вече сте забелязали. Видеото не е замислено сериозно, а направено, за да донесе малко радост на всички наши фенове във “Фейсбук”. В него фенът е в центъра на вниманието. Очаквайте и други клипове в следващите седмици”, се казва в съобщение на клуба след проведената маркетингова акция.