Германските клубове от първите две нива на немския футбол гласуваха в подкрепа на това да позволят на финансов инвеститор да вземе дял от маркетинговите права на Бундеслигата, съобщава Ройтерс.
Решението идва, след като футболните лиги в Европа все повече търсят външно финансиране чрез споразумения за излъчване, за да увеличат приходите и влиянието си на международния пазар.
Според информации Германската футболна лига ще се раздели с не повече от 8% от телевизионните, рекламни и дигитални права за следващите 20 години. Очаква се това да донесе приходи между 900 милиона и 1 милиард евро.
Според Ройтерс сред потенциалните инвеститори са компаниите Advent, Blackstone, Bridgepoint, CVC и EQT. В Лигата са на мнение, че дават най-добър шанс на професионалния футбол в страната да развие медийния си продукт и да увеличи влиянието си в чужбина.
За да започнат преговори, беше необходима подкрепата на две трети от клубовете в Бундеслигата. От общо 36 отбора 24 са гласували "за", 10 са били "против", а останалите два - "въздържал се".
Бундеслигата е определяна като второто най-голямо първенство в Европа по приходи след Висшата лига на Англия.